Cum vi se pare ideea de a trece Dunărea într-un autobuz amfibie ?

/
/
30 nov. 23
/

În urmă cu doar câteva zile Consiliul Judeţean Călăraşi a recepţionat primul autobuz amfibie din ţară.

Denumit comercial Frog Bus, acest autobuz plutitor a făcut săptămâna aceasta primele teste, intrând preţ de câteva minute în apele Dunării:

httpvh://youtu.be/TO_pyCG29_4

Frog Bus este un autobuz amfibie produs de către compania maghiară Riverride KFT, are o capacitate de 37 de locuri (32 pasageri + 2 şoferi) şi are o viteză de deplasare de până la 65 km / oră pe uscat şi de până la 13 km / oră în apă.

Costul acestui vehicul a fost de 4.57 milioane lei, proiectul fiind finanţat prin Programul INTERREG VA România – Bulgaria.

Frog Bus va facilita transportul de persoane între Călăraşi (România) şi Silistra (Bulgaria), însă acest lucru se va realiza din 2024 deoarece momentan malurile nu au fost încă amenajate (se vor realiza mici gări fluviale).

Deşi sunt (aproape) sigur că vorbim de un vehicul stabil, personal nu îmi inspiră deloc încredere acest tip de autobuz. Pare destul de instabil, mai ales în condiţii potrivnice (bine, nu ştiu dacă va circula atunci😕).

Eu unul nu aş traversa Dunărea cu aşa ceva, dar asta doar pentru că sunt sigur că pe tot parcursul traseului m-aş stresa enorm şi aş spune Tatăl nostru 😇 de câteva ori.

Vouă cum vi se pare această idee, aceea de a trece Dunărea într-un autobuz amfibie ?

Sursa: calarasipress.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.