Deşi se investeşte mult în marketing, vânzările de maşini chinezeşti în România se lasă aşteptate (excepţie face MG, brand care a prins foarte bine la români)

/
/
2 dec. 24
/

La începutul fiecărei luni, Direcţia Generală de Permise de Conducere şi Înmatriculări (DGPCI) publică situaţia înmatriculărilor de maşini noi aferente lunii anterioare.

În cursul zilei de astăzi (2 decembrie 2024) a fost publicată situaţia aferentă lunii noiembrie, una pe care o găsiţi detaliată aici. Am analizat puţin cifrele şi am observat că deşi în ultima perioadă au intrat în ţară mai mulţi producători chinezi, vânzările acestora încă suferă (asta în contextul în care sunt investiţi bani frumoşi în promovare).

Iată cum arată situaţia la nivelul lunii noiembrie:

  • BAIC – a înmatriculat doar 2 modele X75;
  • DFSK – a înmatriculat 1 model DFSK E5 şi 1 model FENGON 600;
  • Forthing – a înmatriculat 1 model Forthing 1;
  • Geely – a înmatriculat doar 10 modele Coolray;
  • Leapmotor – a înmatriculat doar 3 modele T03;
  • MG – a înmatriculat 233 de maşini.

Aşa cum am menţionat şi în titlu, singura marcă chinezească ce vinde în acest moment este MG. Aici sunt mai multe explicaţii care susţin aceste rezultate bune (brand cu istorie britanică ce ajută, preţuri competitive, reţea mare de dealeri, investiţii masive în marketing etc.).

Singurul ce pare a mai avea potenţial este Geely. Acesta a fost lansat mult prea recent în România pentru a-l caracteriza, iar în prezent are în portofoliu un singur model.

Şi Leapmotor părea că are ceva şanse, însă preţurile practicate în România sunt mult prea mari pentru un no name. Cât despre restul, adevărul este că doar când le pronunţi numele parcă renunţi la ideea de a le achiziţiona (cum să te prezinţi cuiva cu noua ta maşină, un DFSK FENGON 600😅😅😅, sună aiurea rău de tot).

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).