Industria auto din România continuă să se descurce remarcabil într-o piaţă despre care zilnic auzim că se chinuie, marii producători europeni ameninţând permanent cu închideri de fabrici şi concedieri.
Vânzările europene (Uniunea Europeană + EFTA + Marea Britanie) din septembrie 2024 confirmă cele menţionate mai sus, două maşini fabricate în România aflându-se în top 10 astfel:
- Tesla Model Y – 28.680 unităţi;
- Volkswagen Tiguan – 20.763 unităţi;
- Renault Clio – 20.306 unităţi;
- Dacia Sandero – 19.346 unităţi;
- Kia Sportage – 16.284 unităţi;
- Peugeot 208 – 16.103 unităţi;
- Volkswagen Golf – 15.722 unităţi;
- Toyota Yaris Cross – 15.498 unităţi;
- Volkswagen Polo – 15.291 unităţi;
- Ford Puma – 14.927 unităţi.
Observaţi că Dacia Sandero continuă să fie iubită de europeni, la nivelul primelor 9 luni din an fiind comercializată în 203.474 unităţi, +16.4% vs aceeaşi perioadă din 2023 şi locul 1 în Europa. Locurile 2 şi 3 sunt ocupate la mare distanţă de Volkswagen Gold cu 165.370 unităţi şi Renault Clio cu 162.021 unităţi, astfel că, dacă nu se va întâmpla nicio nenorocire în ultimele 3 luni din an, Dacia Sandero are toate şansele să câştige premiul de cea mai bine vândută maşină în Europa în 2024.
Ford Puma la rândul său stă destul de bine, în primele 9 luni fiind vândut în 117.986 unităţi, cifră ce îi permite să ocupe un călduţ loc 16 la general.
Deşi nu apare în topul de mai sus, nici Dacia Duster nu stă rău, aceasta fiind comercializată în 129.700 unităţi şi ocupând locul 12 la total. Vânzările Dacia Duster au scăzut în ultimele săptămâni în contextul apariţiei noului model, însă foarte probabil va reveni în top 10, acolo unde o găsim de altfel foarte des.