Eliminarea timbrului de mediu a scăzut dramatic cererea de maşini noi

/
/
24 mart. 17
/

Timbrul de mediu a reprezentat până la 31 ianuarie 2017 o taxă pentru emisiile poluante ale maşinilor aflate la prima înmatriculare sau la prima vânzare în ţară către o altă persoană. Odată cu eliminarea acestei taxe, înmatriculările de maşini second-hand au explodat, iar în paralel vânzările de maşini noi s-au prăbuşit.

Numeroşi producători se plâng deja că cererea de maşini noi este foarte mică şi că anul 2017 se anunţă unul dezastruos dacă nu se schimbă nimic. Gabriel Sicoe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România , a declarat că “piața de autovehicule noi din România, care a fost la 130.000 de mașini anul trecut, nu cred că va depăși 100.000 anul acesta”. Această cifră reprezintă o medie, însă unii producători pot fi mult mai afectaţi decât alţii, iar aici mă refer la cei care au o puternică concurenţă provenită de la maşinile second-hand din alte ţări (de obicei modele de până în 10.000 – 15.000 euro).

Dacă vânzările de maşini noi sunt la pământ, înmatriculările de second-hand-uri au luat-o razna. În toată ţara sunt cozi interminabile la Registrul Auto Român, existând oraşe unde trebuie să aştepţi chiar şi două luni pentru a-ţi putea înmatricula maşina. Acelaşi Gabriel Sicoe a afirmat că “față de peste 300.000 de mașini second hand înmatriculate în România, din import, în anul 2016, estimăm o cifră de cel puțin 500.000 de mașini second hand, din import, anul acesta”. La un scurt calcul observăm o creştere de 66% a înmatriculărilor de maşini second-hand în 2017 comparativ cu 2016.

Interesant este faptul că o maşină nouă vândută în România aduce statului venituri de 3000-3500 euro / maşină, în timp ce o maşină second-hand adusă din afară nu susţine bugetul cu nimic. Rămâne de văzut cum va fi reglementată această situaţie, deoarece în acest moment se observă un oarecare dezechilibru (taxa de intrat în oraş este una dintre propunerile actuale).

Sursa: agerpres.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.