Ericsson a susținut un studiu realizat de către Cult Market Research între 1 – 21 septembrie 2014. Tema acestui chestionar: Networked Society – Societatea Permanent Conectată. Prin intermediul s-a dorit să se formeze o părere cu privire la modul în care românii văd impactul tehnologiei asupra educației, transportului în comun, instituțiilor de stat, sistemului de sănătate.
Câteva date extrase din acest studiu făcut online:
81% dintre respondenții cred că tehnologia poate să îmbunătățească viața oamenilor;
48% consideră că problemele legate de securitatea informațiilor afectează integrarea tehnologiei în viața publică și privată;
91% dintre români folosesc internetul zilnic;
87% folosesc internetul pentru accesul la rețelele sociale;
69% dintre români folosesc un smartphone spre a accesa internetul, laptopul se menține pe primul loc;
30% consideră că tehnologia ar putea duce la dezvoltarea unor mașini mai bune;
Cele mai importante domenii în care tehnologia și conectarea la internet ar avea beneficii majore: Educația – 75%, Turismul – 70%, Administrația publică – 67%.
Paragrafele subliniate îmi vine greu a crede că sunt valide și aș merge pe o marjă de eroare destul de generoasă. România are o populație urbană mai avidă de tehnologie și o zonă rurală ce se adaptează mai greu.
Studiul realizat de către Cult Market Research a fost făcut prin aplicarea unor chestionare la 1435 de persoane (50% – Bărbați, 50% – Femei, 34% – absolvenți de studii medii și 665 absolvenți de studii universitare, 22% cu vârsta între 16 – 24 ani, 29% între 25 – 34 ani, 25% între 35 – 44 ani, 14% între 44 – 55 ani și 10% peste 55 ani).