Conform celor mai recente date:
- în sectorul auto lucrează undeva la 12.9 milioane de europeni, adică aproximativ 8.3% din totalul locurilor de muncă din tot ce înseamnă producţie;
- guvernele europene încasează anual taxe de peste 392 de miliarde de euro de la această industrie;
- peste 7% din PIB-ul Uniunii Europene este generat de sectorul auto;
- industria auto cheltuie anual 59.1 miliarde de euro în cercetare-dezvoltare, 31% din totalul cheltuielor din acest segment al Uniunii Europene.
Cu toate că este o industrie extrem de sensibilă, declinul acesteia este abia la început.
Peter D’hoore, purtătorul de cuvânt Audi, a confirmat oficial că începând cu data de 28 februarie 2025, uzina producătorului german din Bruxelles va fi închisă.
Aici se produceau modelele Audi Q8 e-tron şi Q8 e-tron Sportback, însă vânzările extrem de slabe şi lipsa soluţiilor de redresare au dus la această decizie extremă.
Gerd Walker, șeful producției și membru în consiliul de administrație Audi, a declarat presei că „Decizia de a închide uzina din Belgia este una dureroasă. Personal, a fost una dintre cele mai grele decizii pe care a trebuit să o iau în toată cariera mea.”
În această fabrică au fost construite de-a lungul timpului maşini cunoscute precum Volkswagen Passat, Volkswagen Beetle, Volkswagen Golf, Audi A1 sau Seat Leon.