Europenii iubesc SUV-urile, mai bine de jumătate din maşinile noi vândute în primele şase luni ale anului fiind din această categorie

/
/
11 sept. 23
/

Europenilor le plac SUV-urile, iar acest lucru se vede în evoluţia vânzărilor de maşini noi. În primele şase luni ale anului, mai bine de 50% din piaţa auto a fost reprezentantă de această categorie de autovehicule.

Mai exact, maşinile încadrate ca fiind SUV-uri au reprezentat 51% din toată piaţa, acestea atingând vânzări de 3.37 milioane unităţi (+23% vs aceeaşi perioadă din 2022).

Cele mai populare 10 modele au fost:

  • Tesla Model Y;
  • Volkswagen T-Roc;
  • Toyota Yaris Cross;
  • Volkswagen Tiguan;
  • Dacia Duster;
  • Hyundai Tucson;
  • Peugeot 2008;
  • Kia Sportage;
  • Renault Captur,
  • Ford Puma.

Din cele 3.37 milioane unităţi, 1.13 milioane sunt reprezentate de SUV-urile de dimensiuni mici, categorie care la rândul său creşte semestru după semestru.

Trebuie să recunosc că şi mie îmi plac SUV-urile, chiar dacă termenul este utilizat în exces şi şi-a cam pierdut din utilitatea iniţială de sport utility vehicle.

Sursa: motor1.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.