eMAG este cel mai mare magazin online din România, iar Iulian Stanciu din poziția de CEO a oferit un interviu către Zf.
Sunt două taxe ce au suscitat numeroase comentarii în social media:
- Taxa pe coletele plătite ramburs;
- Taxa de transport pentru coletele cu valoare de până în 1500 lei (se plătește taxă și la cele de peste 1500 lei dacă au volum considerabil).
Au venit și cu o contra-ofertă pe București – detalii aici.
Mi-am permis să preiau un paragraf din interviul ZF.ro:
„Am investit mult în ultimii doi ani în creşterea calităţii de livrare şi noi, şi curierii, care s-a tradus în costuri mai mari din partea noastră, dar şi a curierilor pentru că ei au luat oameni. Ne-am dat seama că a fost o spirală în jos: noi presăm – «vrem un cost bun» – pentru că dădeam totul gratuit, la care curierii spuneau: «OK, îţi dăm un cost bun, dar livrăm şi noi când putem pentru că ne presezi să ne luăm suficienţi oameni, suficiente maşini»“, a afirmat Stanciu. Creşterea tarifelor sau, după caz, introducerea unora noi reprezintă o mutare sănătoasă pentru piaţă”.
Este clar că o taxă de livrare trebuie să existe. Până la urmă vorbim de un serviciu ce era prins în costul final. Nu ajungeau coletele printr-o minune dintr-un punct în altul.
La fel și taxa ramburs, tendința pe termen lung este de a renunța la cash și a miza pe plata cu cardul etc. Banii respectivi se întorceau într-o formă sau altă, erau alte costuri / cheltuieli etc.
Probema aș spune că va sta în calitatea serviciilor. Plătești, dar și livrarea & serviciile atașate să fie din ce în ce mai bune, fără întârzieri majore, colete ajunse fără probleme, oameni ce știu să vorbească și să fie cât de cât educați etc.