Falimentul Euroins se anunţă a fi cel mai scump din istoria pieţei de asigurări (peste 5 miliarde de lei)

/
/
10 sept. 23
/

În anul 2021 Euroins deţinea 35% din piaţa de asigurări RCA, iar în momentul deschiderii procedurii de faliment erau în vigoare peste 2 milioane de poliţe RCA emise de Euroins.

Pentru că acest asigurator era liderul pieţei, dezastrul se anunţa încă de la început ca fiind unul de proporţii, iar după primele analize şi verificări furnizate de lichidatorul judiciar CITR, acesta se anunţă ca fiind unul istoric pentru piaţa de asigurări.

Conform CITR falimentul Euroins ar putea costa peste 5 miliarde de lei, adică peste 1 miliard de euro. Vorbim de:

  • 600 de milioane de lei în creanţe admise;
  • 4.47 miliarde de lei în creanţe potenţiale.

Dacă în cazul creanţelor admise vorbim deja de datorii certe, în cazul celor potenţiale vorbim de estimări, inclusiv cele ale unor posibile daune nematerializate încă. La început de septembrie existau în piaţă înca 1.6 milioane de poliţe active, iar fiecare accident ce implică un autoturism cu poliţă RCA Euroins se transformă într-o nouă datorie pentru FGA (Fondul de Garantare a Asiguraţilor).

Ca să înţelegeţi dimensiunile dezastrului, anterior, în România, au mai existat trei mari falimente: Astra Asigurări, Carpatica ASIG și City Insurance. Falimentul Astra Asigurări a costat undeva la 550 milioane de lei, cel al Carpatica ASIG a costat aproximativ 500 milioane lei, iar cel al City Insurance se estimează să depăşească 1 – 1.2 miliarde lei.

Teoretic, falimentul Euroins va fi cam de cinci ori mai scump decât cel al City Insurance 🤯🤯🤯.

Via: digi24.ro
Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: Euroins, Euroins România
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.