Criza globală de microcipuri afectează puternic industria auto, aproape toţi marii producători oprind temporar producţia în anumite perioade ale anului.
În România atât Dacia, cât şi Ford, au apelat deja la această soluţie de avarie şi vor mai apela. Ford a anunţat recent că deşi fabrica de la Craiova este cel mai puţin afectată de criza microcipurilor, tot vor mai exista întreruperi temporare de activitate sau diminuări ale numărului de schimburi. Următoarele astfel de modificări în activitate vor avea loc în săptămânile următoare astfel:
- În perioada 26 aprilie – 21 mai Secţia de Producţie Vehicule va opera în două schimburi (în loc de trei);
- În 29 aprilie şi în perioada 10 – 14 mai se opreşte întreaga producţie de vehicule;
- În perioada 26 aprilie – 14 mai se opreşte producţia de motoare.
Într-un interviu acordat presei de specialitate, Jim Farley, CEO-ul Ford Motor Company, a declarat că “problema microcipurilor este cel mai mare şoc pe care l-a simţit industria auto la nivel mondial”.