gEV

Ford anunţa prin 2021 că strategia sa pe termen mediu este aceea de a electrifica toată gama de maşini în Europa. Compania americană sugera la acel moment că principalul său obiectiv este ca până în 2030 toate modelele de pe bătrânul continent să fie 100% electrice.

La mai bine de 3 ani de la acele declaraţii Ford şi-a regândit poziţia şi a confirmat că va comercializa maşini cu motoare termice şi după 2030.

Decizia vine într-un context în care deşi piaţa europeană a maşinilor electrice creşte de la an la an, nu creşte în ritmul estimat de gigantul american. În prezent vânzările de modele electrice sunt sub aşteptări, însă sunt speranţe ca noutăţile pregătite de Ford să mai anime puţin lucrurile. Un astfel de exemplu este varianta electrică a modelului Ford Puma, versiune ce va fi produsă la fabrica din Craiova începând cu sfârşitul acestui an.

Un lucru de care trebuie să ţinem cont este că din 2030 nu vom mai vedea autovehicule pur termice, ci doar modele de tipul plug-in hybrid.

Citeam mai devreme că vânzările Toyota în Europa cresc spectaculos, iar producătorul japonez vinde în special hibride. Din ce ştiu şi sper să nu greşesesc, în prezent Toyota se bazează pe bătrânul continent strict pe Toyota bZ4x la capitolul electrice, autovehicul care nu atrage prea mulţi cumpărători.

Ce vreau să evidenţiez este că următorii câţiva ani vor fi ai hibridelor, urmând ca ulterior electricele să câştige din ce în ce mai mult teren. Cu certitudine viitorul este electric, însă la cum reacţionează azi piaţa, trecerea va fi mai anevoioasă decât a fost estimat.

Sursa: motor1.com