Grupul auto Stellantis avertizează Uniunea Europeană: amenzile pregătite de voi ar putea duce la închiderea de fabrici!

gAuto
/
/
5 iul. 25
/

2025 se anunţa încă din primele zile un an extrem de provocator, asta deoarece de anul acesta restricţiile impuse de Uniunea Europeană la nivel de emisii sunt din cele mai dure:

  • media emisiilor CO2 / maşină nu trebuie să treacă de 93.6 g/km;
  • cota minimă din total vânzări generată de maşini electrice trebuie să fie de 25% la autoturisme şi de 17% la dubiţe.

În teorie, orice producător care nu ar fi respectat aceste cote, ar fi putut fi amendat cu până la 15.000 euro / maşină.

Doar că la presiunea industriei auto europene, Comisia Europeană a cedat şi va lua în calcul aplicarea de amenzi doar dacă cotele emisiilor stabilite nu vor fi respectate în intervalul 2025 – 2027 (şi nu direct în 2025 cum era gândită legea iniţial).

Spre exemplu, dacă un producător va avea în 2025 o medie a emisiilor CO2 / maşină de 100 g/km, acesta va avea la dispoziţie 2026 şi 2027 să reducă cotele, astfel încât la final, când se va trage linie după cei trei ani, media să fie sub 93.6 g/km. Dacă nici după cei trei ani media nu va fi respectată, atunci producătorul va fi amendat.

Problema majoră este că în continuare anumiţi producători nu reuşesc să facă paşi în direcţia cea bună, iar un astfel de exemplu este grupul auto Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram și Vauxhall).

Recent, Jean-Philippe Imparato, directorul subsidiarei europene, a declarat în Parlamentul Italiei că Stellantis riscă amenzi de până la 2.5 miliarde de euro în următorii doi – trei ani, deoarece nu poate ţine în control cotele de CO2.

Se pare că grupul Stellantis nu reuşeşte să vândă prea multe maşini electrice pentru a echilibra media emisiilor CO2, astfel că are o singură soluţie pentru a evita amenzile: reducerea producţiei de maşini pe benzină şi motorină, aspect ce ar genera închiderea mai multor fabrici ale grupului.

O altă soluţie ar fi dublarea vânzărilor de maşini electrice, însă aceasta este aproape o utopie ţinând cont de oferta limitată şi preţurile mari pe care le practică brandurile din grup.

Via: economica.net
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.