Grupul Hyundai-Kia depăşeşte alianţa Renault-Nissan şi Stellantis şi urcă pe locul trei în topul global al producătorilor auto

/
/
18 aug. 22
/

Schimbare importantă în topul global al producătorilor auto, grupul sud-coreean Hyundai-Kia urcând pe ultimul loc al podiumului în primul semestru din 2022. Grupul a depăşit ca număr de vânzări atât alianţa Renault-Nissan, cât şi compania Stellantis.

Iată cum arată top 5 în funcţie de numărul de maşini vândute în perioada ianuarie – iunie 2022:

  • Toyota – 5.1 milioane maşini;
  • Volkswagen – 4 milioane maşini;
  • Hyundai – Kia – 3.3 milioane maşini;
  • Renault – Nissan – 3.14 milioane maşini;
  • Stellantis – 3.01 milioane maşini.

Interesant este că grupul Hyundai – Kia urcă pe aceeaşi treaptă a podiumului şi în Europa. Conform Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) în Europa grupul Volkswagen a vândut cel mai bine, 1.34 milioane de vehicule, urmat de Stellantis cu 1.09 milioane de vehicule şi Hyundai – Kia cu 556.000 de vehicule.

Adevărul este că văd din ce în ce mai multe maşini Hyundai şi Kia pe străzi, iar acestea nu arată deloc rău.

Sursa: economica.net
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.