Grupul Volkswagen trece prin cea mai gravă criză din istoria sa (vrea să închidă trei fabrici, să concedieze zeci de mii de angajaţi şi să reducă salariile celorlalţi)

/
/
28 oct. 24
/

Ce se întâmplă în această perioadă în curtea grupului Volkswagen este cu siguranţă una dintre cele mai grave crize din istoria companiei, dacă nu chiar cea mai gravă.

Începând cu pandemia COVID-19, Volkswagen a trecut doar prin încercări, iar procesul actual de electrificare rapidă şi forţată a prins compania nepregătită. În tot acest context instabil, Volkswagen pierde bani şi chiar foarte mulţi, astfel că managementul grupului trebuie să “taie în carne vie”.

Conform unor documente prezentate intern (deci nu au fost comunicate oficial presei), gigantul auto se pregăteşte să implementeze măsuri din cele mai dure ca parte a unui plan complex de restructurare astfel:

  • închiderea a cel puţin trei fabrici din Germania;
  • concedierea a zeci de mii de angajaţi;
  • reducerea salariilor tuturor angajaţilor cu 10% şi îngheţarea acestora pe următorii doi ani;
  • transferul unor activităţi şi departamente din cadrul grupului în afara Germaniei.

După apariţia în presă a acestor informaţii, sindicaliştii au anunţat că vor declanşa greve de amploare, unele ce ar putea paraliza activitatea în anumite fabrici.

Prin acest proces dur de restructurare, reprezentanţii Volkswagen speră să economisească rapid cel puţin 4 miliarde de euro.

Surse: g4media.ro, profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.