Haosul economic global îi convinge pe europeni să cumpere din nou maşini de la mărci locale (creşteri importante în primul trimestru pentru Volkswagen, Renault, Alfa Romeo)

gAuto
/
/
25 apr. 25
/

ACEA (Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile) a publicat raportul de înmatriculări auto valabil pentru primul trimestru al anului (perioada ianuarie – martie), iar cifrele par a sugera ca europeni încep să revină la origini şi cumpără din ce în ce mai multe automobile de la producători de pe bătrânul continent.

Foarte probabil că această schimbare să vină din haosul economic global din ultima perioadă, unul care a stârnit ceva, care a trezit mândria de a fi german, francez, italian, spaniol etc.

Şi ca să susţin şi cu cifre aceste afirmaţii, vă menţionez următoarele:

  • Volkswagen – 364.641 unităţi vândute şi o creştere de 12.6% an pe an;
  • Renault – 189.138 unităţi vândute şi o creştere de 17.7% an pe an.
  • Cupra – 73.099 unităţi vândute şi o creştere de 48.7% an pe an;
  • Alfa Romeo – 17.095 unităţi vândute şi o creştere de 35.7% an pe an;

Şi alte nume precum Skoda, Peugeot sau Dacia înregistrează creşteri, însă în cazul lor vorbim de plusuri de 1-3%.

Desigur că nu toate sunt roz, mărci precum Citroen, Opel, Fiat (în fapt mai toată mărcile Stellantis) stau destul de rău, însă aici mă gândesc că vorbim de o strategie greşită la nivel de grup, ceva nu merge în angrenaj.

Surprize neplăcute aduc şi Toyota (-6.4% an pe an), Volvo (-9.9% an pe an), Honda (-12.7% an pe an), Suzuki (-15.6% an pe an), Tesla (-37.2% an pe an) sau Mitsubishi (-43.9% an pe an).

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.