Honda, Nissan şi Mitsubishi confirmă oficial că în următoarele 6 luni vor purta discuţii pentru a găsi cea mai bună cale către fuziune

gAuto
/
/
23 dec. 24
/

Pericolul chinezesc pe piaţa auto devine din ce în ce mai apăsător, astfel că producătorii auto clasici, cândva de neatins în industrie, caută soluţii de a rezista.

Vă scriam într-un articol anterior că surse din presa japoneză au transmis că Honda, Nissan şi Mitsubishi se gândesc la o posibilă fuziune.

Iată că informaţia se confirmă la nivel oficial, în cursul zilei de astăzi (23 decembrie 2024) reprezentanţii celor trei companii confirmând discuţiile. Se pare că următoarele 6 luni vor fi cruciale, această perioadă fiind rezervată găsirii celei mai bune strategii pentru fuziune.

CEO-ul Honda, Toshihiro Mibe, a declarat presei că „Apariția producătorilor auto chinezi și a noilor jucători a schimbat destul de mult industria auto. Trebuie să ne dezvoltăm capacități pentru a lupta cu ei până în 2030, altfel vom fi învinși.”

Se doreşte ca fuziunea să fie confirmată oficial până la început de 2026.

Cele trei luate împreună ca şi grup ar echivala cu vânzări anuale de peste 8 milioane de autovehicule, aspect ce le-ar duce aproape de liderii Toyota (11.2 milioane de unităţi în 2023) şi Volkswagen (9.24 milioane de unităţi în 2023).

După anunţarea acestei posibile fuziuni, acţiunile celor trei producători au crescut într-o singură cu zi cu 5.3% (Mitsubishi), 3.8% (Honda), respectiv 1.6% (Nissan).

Sursa: reuters.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.