Honda, Nissan şi Mitsubishi confirmă oficial că în următoarele 6 luni vor purta discuţii pentru a găsi cea mai bună cale către fuziune

gAuto
/
/
23 dec. 24
/

Pericolul chinezesc pe piaţa auto devine din ce în ce mai apăsător, astfel că producătorii auto clasici, cândva de neatins în industrie, caută soluţii de a rezista.

Vă scriam într-un articol anterior că surse din presa japoneză au transmis că Honda, Nissan şi Mitsubishi se gândesc la o posibilă fuziune.

Iată că informaţia se confirmă la nivel oficial, în cursul zilei de astăzi (23 decembrie 2024) reprezentanţii celor trei companii confirmând discuţiile. Se pare că următoarele 6 luni vor fi cruciale, această perioadă fiind rezervată găsirii celei mai bune strategii pentru fuziune.

CEO-ul Honda, Toshihiro Mibe, a declarat presei că „Apariția producătorilor auto chinezi și a noilor jucători a schimbat destul de mult industria auto. Trebuie să ne dezvoltăm capacități pentru a lupta cu ei până în 2030, altfel vom fi învinși.”

Se doreşte ca fuziunea să fie confirmată oficial până la început de 2026.

Cele trei luate împreună ca şi grup ar echivala cu vânzări anuale de peste 8 milioane de autovehicule, aspect ce le-ar duce aproape de liderii Toyota (11.2 milioane de unităţi în 2023) şi Volkswagen (9.24 milioane de unităţi în 2023).

După anunţarea acestei posibile fuziuni, acţiunile celor trei producători au crescut într-o singură cu zi cu 5.3% (Mitsubishi), 3.8% (Honda), respectiv 1.6% (Nissan).

Sursa: reuters.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.