În ultimele zile din 2021 mai toate publicaţiile din presa auto au scris despre o decizie oarecum radicală luată de cei de la Hyundai. Producătorul sud-coreean a decis să închidă departamentului de cercetare-dezvoltare din cadrul Institutului de Cercetare Namyang ce se ocupa cu dezvoltarea şi îmbunătăţirea motoarelor termice, adică cele cu combustie internă.
După apariţia acestei informaţii, presa sud-coreeană a speculat că Hyundai va renunţa şi la dezvoltarea motoarelor cu hidrogen, însă producătorul auto a infirmat acest lucru. Reprezentanţii Hyundai au confirmat că următoarea generaţiei de maşini Genesis va folosi pile de combustie pe hidrogen.
Pentru a dezvolta puţin ideea, maşinile electrice sunt de două tipuri: BEV (Battery Electric Vehicles) şi FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle). Prima categorie este alimentată cu energia stocată în baterii (acestea la rândul lor sunt încărcate la priză sau staţii de încărcare), iar a doua este alimentată cu energia produsă cu ajutorul hidrogenului lichid. Aici găsiţi o scurtă prezentare a tehnologiei FCEV făcută de cei de la Hyundai.