Hyundai închide departamentul de dezvoltare a motoarelor termice, însă investeşte în continuare în cel pentru dezvoltarea motoarelor cu hidrogen

/
/
2 ian. 22
/

În ultimele zile din 2021 mai toate publicaţiile din presa auto au scris despre o decizie oarecum radicală luată de cei de la Hyundai. Producătorul sud-coreean a decis să închidă departamentului de cercetare-dezvoltare din cadrul Institutului de Cercetare Namyang ce se ocupa cu dezvoltarea şi îmbunătăţirea motoarelor termice, adică cele cu combustie internă.

După apariţia acestei informaţii, presa sud-coreeană a speculat că Hyundai va renunţa şi la dezvoltarea motoarelor cu hidrogen, însă producătorul auto a infirmat acest lucru. Reprezentanţii Hyundai au confirmat că următoarea generaţiei de maşini Genesis va folosi pile de combustie pe hidrogen.

Pentru a dezvolta puţin ideea, maşinile electrice sunt de două tipuri: BEV (Battery Electric Vehicles) şi FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle). Prima categorie este alimentată cu energia stocată în baterii (acestea la rândul lor sunt încărcate la priză sau staţii de încărcare), iar a doua este alimentată cu energia produsă cu ajutorul hidrogenului lichid. Aici găsiţi o scurtă prezentare a tehnologiei FCEV făcută de cei de la Hyundai.

Sursa: motor1.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).