Hyundai IONIQ vine în 3 variante: complet electric, plug-in hybrid și hybrid clasic

/
/
14 dec. 15
/

Până nu demult, automobilele puteau fi comandate fie cu motor pe benzină, fie pe motorină. Cam acestea erau variantele prin anii ’90, când doar Toyota aducea în 1997 primul model de serie cu ansamblu hibrid benzină-electric folosit pentru punerea roților în mișcare.

Deja lucrurile iau o întorsătură bruscă și fiecare constructor auto dorește să dețină în gamă mașini electrice sau hibride. Una dintre companiile ce au cunoscut o creștere constantă de la înființare și până în prezent este Hyundai. Dacă la început nimeni nu-i lua în seamă, iată că în 2014 acest producător a reușit să vândă circa 5 milioane de mașini la scară globală, devenind unul dintre cei mai mari constructori auto.

Așa că nu ar trebui să ne mire planurile ambițioase ale Hyundai legate de modelul IONIQ. Acesta va fi disponibil în trei variante de propulsie: full electric (EV), plug-in hybrid (PHEV) și hybrid convențional (HEV).

Cele trei variante nu vor diferi prea mult din punct de vedere al designului, dar vor aduce diferențe notabile în ceea ce privește factorul eco. Versiunea EV nu va emite deloc noxe, iar PHEV-ul va putea fi alimentat și de la priză, urmând să ofere o autonomie complet electrică mai mare decât varianta clasică de hybrid (HEV) ce-și va încărca bateriile doar prin regenerarea energiei consumate la frânare.

Deocamdată nu există mai multe informații despre Hyundai IONIQ. Prezentarea oficială se va face în Coreea de Sud prin ianuarie 2016, în timp ce europenii îl vor putea admira la Salonul Auto de la Geneva din martie.

Sursa: EVobsession.com
Categorii: gAuto
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).