Asociația Constructorilor Europeni de Automobile a publicat numărul înmatriculărilor din Uniunea Europeană, ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia) şi Marea Britanie pentru întreg anul 2021.
Aflăm astfel că anul trecut au fost înmatriculate 9.7 milioane de maşini, cu 2.4% mai puţin decât în 2020. Lider a rămas Volkswagen, chiar dacă a înmatriculat cu 6.2% mai puţine maşini vs 2020, iar locurile 2 şi 3 au fost ocupate de Peugeot şi Toyota.
Iată un clasament pe mărci:
- Volkswagen: 1.274.137 (-6.2%);
- Peugeot: 724.383 (-2.3%);
- Toyota: 712.574 (+10.2%);
- BMW: 682.895 (+1.2%);
- Renault: 678.736 (-17.1%);
- Mercedes-Benz: 642.948 (-12.5%);
- Audi: 597.428 (-0.5%);
- Skoda: 589.170 (-8.5%);
- Ford: 523.970 (-19.2%);
- Hyundai: 515.886 (+21.6%);
- Kia: 502.677 (+20.6%);
- Opel: 486.503 (+0.1%);
- Fiat: 475.502 (-3.2%);
- Citroen: 445.650 (-0.7%);
- Dacia: 410.788 (+1.3%).
Ce am observat din acest clasament este că mărcile asiatice au stat cel mai bine anul trecut, Toyota, Hyundai şi Kia având creşteri ale înmatriculărilor cu două cifre. Acest lucru arată fără doar şi poate că aceste branduri atrag din ce în ce mai mulţi europeni, dar şi că într-o perioadă în care industria auto a fost puternic afectată de criza globală de semiconductori, mărcile asiatice au avut un lanţ de aprovizionare mult mai solid şi au vândut pe stoc sau cu timpi de livrare scurţi.
De apreciat este şi performanţa Dacia, marca românească atingând înmatriculări totale de 410.700 unităţi, cu 1.3% mai mult decât acum doi ani. Cu acest rezultat Dacia ocupă la nivel european un onorabil loc 15.