În Franţa maşini precum Toyota GR Yaris au ajuns să coste şi peste 100.000 de euro din cauza emisiilor mari de CO2

/
/
9 feb. 24
/

Taxele statelor pe emisiile de CO2 vor deveni din ce în ce mai dure, astfel că în viitor nu vom mai putea achiziţiona decât la sume astronomice maşini ce emit prea mult CO2 în atmosferă.

Exemple au apărut deja şi unde în altă parte decât în Franţa, ţara poate cea mai activă în implementarea de politici ecologice.

În Franţa există deja maşini ale căror preţuri cresc enorm doar pentru că sunt puternic amendate de taxa pentru CO2. Iată două astfel exemple:

  • Toyota GR Yaris în versiune top cu cutie manuală are un preţ de plecare de 46.300 euro la care se mai adăugă alţi 45.990 euro deoarece maşina emite 190 de grame de CO2 / km. În total un francez va trebui să plătească minim 92.290 euro pentru acest model;
  • Toyota GR Yaris în versiune top cu cutie automată are un preţ de plecare de 48.000 euro la care se mai adăugă alţi 60.000 euro deoarece maşina emite 210 de grame de CO2 / km. Preţul final de achiziţie pleacă de la 108.000 euro;
  • Toyota GR 86 în versiune top cu cutie manuală are un preţ de plecare de 33.900 euro la care se mai adăugă alţi 60.000 euro deoarece maşina emite peste 193 de grame de CO2 / km. Totalul ajunge la 93.900 euro;
  • Toyota GR 86 în versiune top cu cutie automată are un preţ de plecare de 35.700 euro la care se mai adăugă alţi 60.000 euro deoarece maşina emite peste 193 de grame de CO2 / km. Totalul ajunge la 95.700 euro.

În Franţa pentru orice maşină nouă care emite mai mult de 117 grame de CO2 / km trebuie plătită o taxă suplimentară de poluare astfel:

  • 118 grame de CO2 / km – taxa este de 50 euro;
  • 119 grame de CO2 / km – taxa este de 75 euro;
  • 120 grame de CO2 / km – taxa este de 100 euro;
  • 121 grame de CO2 / km – taxa este de 125 euro;
  • …………………………………………………………………..;
  • …………………………………………………………………..;
  • …………………………………………………………………..;
  • 190 grame de CO2 / km – taxa este de 45990 euro;
  • 191 grame de CO2 / km – taxa este de 48901 euro;
  • 192 grame de CO2 / km – taxa este de 51912 euro;
  • 193 grame de CO2 / km – taxa este de 55023 euro;
  • Peste 193 grame de CO2 / km – taxa este de 60000 euro.
Surse: motor1.com, legifrance.gouv.fr
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).