Când te duci azi la un dealer auto primeşte încă de la prima discuţie două veşti proaste: timp de aşteptare mare (în unele cazuri chiar şi un an) şi negarantarea preţului (rişti să rezervi acum la un preţ, iar la livrare să crească cu câteva procente).
După toate acestea şi în contextul unor tulburări economice importante, românul continuă să cumpere maşini noi în defavoarea celor second hand. În perioada ianuarie – octombrie s-au înmatriculat cu 8.19% mai multe modele noi decât în aceeaşi perioadă din 2021, ajungându-se la un total de 105.817 unităţi. Cele mai vândute mărci sunt:
- Dacia: 30.906 unităţi;
- Toyota: 8.623 unităţi;
- Hyundai: 8.202 unităţi;
- Ford: 7.841 unităţi;
- Škoda: 7.168 unităţi;
- Volkswagen: 6.817 unităţi;
- Renault: 6.299 unităţi;
- Peugeot: 3.056 unităţi;
- Mercedes-Benz: 2.977 unităţi.
În ceea ce priveşte înmatriculările de maşini second hand, numărul acestora a scăzut în primele 10 luni ale anului cu 20.65% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, atingând un total de 268.382 unităţi.
Voi ce înţelegeţi de aici, are românul bani sau nu ?