Într-un context dificil al pieţei auto, Volkswagen se gândeşte să treacă la producţia de echipamente militare în Europa (fabricile companiei funcţionează în prezent mult sub capacitate)

gAuto
/
/
12 mart. 25
/

Volkswagen este unul dintre cei mai mari producători auto din lume, însă în prezent compania trece printr-o perioadă foarte dificilă. Mai toate fabricile sale de pe bătrânul continent funcţionează mult sub capacitate şi doar un efort masiv finalizat cu o înţelegere cu sindicatele în decembrie 2024 a făcut ca Volkswagen să nu treacă prin cea mai mare criză din istoria sa.

Însă viitorul pare sumbru în continuare pe piaţa auto, iar compania se gândeşte la ceva nou, ceva ce se cere şi se va cere în acest context geopolitic tensionat.

Europa a decis că e timpul să intre la rândul ei în hora înarmării. Vorbim de sute de miliarde de euro ce urmează a fi cheltuiţi în anii următori pe echipamente militare, iar reprezentaţii Volkswagen par a confirma foarte discret că se gândesc să treacă anumite uzine la producţia de necesar militar pentru armata germană (cel puţin în prima etapă).

Oliver Brume, directorul general Volkswagen, a declarat presei pe acest subiect următoarele:

„În primul rând, cred că, având în vedere situaţia geopolitică actuală, ceea ce vedem acum în Germania şi Europa reprezintă deciziile corecte, în sensul că trebuie să investim mai mult pentru a fi din nou în siguranţă.

Nu purtăm discuţii specifice despre ce poate face Volkswagen. Părerea mea este că, dacă ar exista opţiunea unor vehicule militare în viitor, ar trebui să analizăm conceptele. Am mai făcut asta în trecut. Grupul Volkswagen are competenţe în domeniul auto. Suntem gata să oferim consultanţă şi expertiză.

Dar, în stadiul actual, totul este deschis şi iniţiativele vor fi lansate mai degrabă de industria de apărare.”

Volkswagen are capacitatea necesară de a reconverti fabrici pentru a produce echipamente militare. Germania şi-a pierdut jumătate din exporturile nete de maşini în ultimii 5 – 7 ani, iar vânzările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut de la 15.1 milioane unităţi în 2019, la 10.6 milioane unităţi în 2024. Toate aceste cifre dovedesc că există multă capacitate neutilizată în prezent în fabricile auto europene.

Viitorul nu sună deloc bine dacă mă întrebaţi pe mine, această cursă nebună a înarmării urmând a aduce mari probleme în câţiva ani (până la urmă dacă toată lumea cumpără echipamente militare, vor trebui folosite la un moment dat, nu?)

Sursa: zf.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate. 

Uniunea Europeană a cedat şi renunţă la planul ca din 2035 să avem doar maşini electrice (cum se prezintă noua propunere?)

În foarte scurt timp se va oficializa o decizie despre care am tot vorbit în ultima perioadă, una care a fost luată la presiunea industriei auto europene.

Cât costa noua Dacia cu autonomie ce ajunge pâna la aproape 1600 de kilometri?

În luna octombrie cei de la Dacia au anunţat noua gamă de modele, marca românească aducând versiuni facelift pentru Dacia Sandero, Sandero Stepway, Jogger şi Logan.