BMW Next 100 Years gAuto

7 martie 2016 a reprezentat o dată extrem de importantă pentru BMW – s-au împlinit 100 de ani de la înființarea companiei. Pentru a celebra acest moment, a fost organizat un eveniment grandios sub sloganul ”THE NEXT 100 YEARS”.

Chiar dacă la începuturile sale BMW nu a fabricat autovehicule, inițial fiind producător de motoare pentru avioane, iar mai apoi de motociclete, istoria recentă a grupului se bazează în principal pe mașini. În 1928 se năștea primul automobil BMW, Dixi, după cinci ani de la prezentarea primei motociclete ce purta logo-ul alb-albastru – R 32.

Acum aproape 3 trei, în 2013, BMW introducea primul vehicul complet electric, creând atunci noua gamă ”i”. BMW i3 a reprezentat un punct culminant pentru marca bavareză, de la care se pleacă într-o altă direcție, cea a viitorului eco, cu emisii poluante zero.

La doar câteva zile de la împlinirea centenarului, BMW anunță cele mai bune rezultate din istorie. Anul 2015 a fost unul excelent pentru grup, atât din punct de vedere al vânzărilor, cât și al rezultatelor financiare. Un cadou mai frumos nici că se putea.

Cele mai importante cifre din 2015 pentru BMW Group:

  • 2.247.485 de autovehicule vândute, cu 6.1% mai mult decât în 2014;
  • 136.963 de motociclete vândute, cu 10.9% mai mult ca în anul precedent;
  • Venituri de 92.2 miliarde de euro, cu 14.6 procente mai mult decât în 2014;
  • Profit net de 6.4 miliarde de euro, cu o zecime mai bine decât în 2014;
  • Dividende record cu 3.2 euro pe acțiune.

Categorii: gauto
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.