Piaţa auto din România nu încetează să ne surprindă, iar luna august pare a fi un exemplu grăitor despre cât de imprevizibilă poate fi aceasta.
Luna trecută a fost una destul de modestă, înmatriculările de maşini noi atingând un volum de 9972 unităţi, în scădere cu 22.64% YoY (anul trecut în aceeaşi perioadă au fost înmatriculate 12891 unităţi).
Sigur că august 2024 poate fi considerată o excepţie în contextul în care la nivel de an, piaţa auto din ţara noastră se află pe plus 6.35% YoY (106.534 maşini înmatriculate).
Ce a fost însă interesant a fost succesul Porsche. Marca germană sport a înmatriculat 56 de maşini, mai mult decât au reuşit Nissan (21 unităţi) şi Citroen (32 unităţi) luate împreună. Nici Fiat sau Mitsubishi nu au stat prea bine, acestea înmatriculând doar 15, respectiv 10 unităţi în august 2024.
La nivelul primelor 10 mărci, după 8 luni Hyundai a ajuns pe locul 3 (a depăşit Skoda şi Renault), Renault a făcut rocada cu Skoda, iar BMW a trecut peste Suzuki:
- Dacia – 32.009 unităţi;
- Toyota – 9.206 unităţi;
- Hyundai – 6.961 unităţi;
- Skoda – 6.938 unităţi;
- Renault – 6.873 unităţi;
- Volkswagen – 6.352 unităţi;
- Ford – 4.503 unităţi;
- Mercedes – 3.689 unităţi;
- BMW – 3.420 unităţi;
- Suzuki – 3.301 unităţi.