Acest articol ar trebui să înceapă cu “cercetătorii britanici…”, însă treaba nu merge aşa. Specialiştii companiei japoneze doresc să implementeze un miros specific de maşină nouă pe fiecare model Nissan şi de aceea au venit cu propunerea înfiinţării unei aşa zise comisii de mirosuri.
Se pare că fiecare maşină nouă are un miros specific, iar acesta variază foarte mult, de la mirosul de piele naturală în modelele de lux, la miros de plastic sau chiar vopsea în modelele low-cost.
Nissan îşi doreşte ca acest miros de maşină nouă să fie unul specific pentru brandul său şi va lucra cu o serie de mirositori profesionişti pentru a dezvolta unul. Compania îşi doreşte ca experiența de prim proprietar al unui autoturism nou să fie atât de plăcută, încât să contribuie la fidelizarea consumatorului pe termen lung, ajutând vânzările viitoare.
Unele cercetări în domeniu susţin că primul impact rămâne ascuns adânc în mintea umană, iar dacă acesta a fost unul plăcut, cresc şansele ca respectiva persoană să rămână constantă în ceea ce priveşte utilizarea unui anumit produs. În cazul nostru vorbim de miros, de mirosul unei maşini noi.
Tori Keerl, inginer de materiale la Centrul Tehnic Nissan, este unul dintre aceşti mirositori profesionişti. Ea susţine că “mirosul unei maşini noi îmbunătăţeşte experienţa şofatului”.