Nissan a prezentat câteva modificări estetice și tehnice pentru cel mai performant model al gamei. GT-R MY17, care va fi disponibil spre vânzare din aprilie, cu livrări din vara acestui an, se pare că va fi beneficiarul unui comportament rutier mult îmbunătățit.
Încă din 2007, de la prezentarea inițială a lui Nissan GT-R în actuala formă, inginerii niponi au adus constant modificări tehnice pentru ca supercarul să se mențină în fruntea celor mai performante automobile ale momentului.
Salonul Auto de la New York 2016 a reprezentat locația ideală pentru ca Nissan să-l actualizeze încă o dată pe GT-R, cu unele ajustări la nivelul designului interior și exterior, dar modificări mai însemnate pentru motor, transmisie și tren de rulare.
Exteriorul este introdus acum în noul limbaj de design Nissan prin elementul ”V-motion” cromat din grila frontală, care primește o bază inferioară ce asigură o curgere mai lină a aerului. Și prin partea din spate au fost operate modificări minore ale aspectului, dar, așa cum spuneam, nimic ieșit din comun sau care să-l facă pe GT-R de nerecunoscut.
La interior mi se pare că s-a intervenit ceva mai agresiv pe partea de design și funcționalitate, principalele modificări fiind montarea padelelor pentru cutia de viteze direct pe volan și numărul de butoane ce controlează sistemul infotainment. În loc de 27 cum erau în trecut, acum tot sistemul poate fi operat prin intermediul a doar 11 butoane. Materialele și finisările se pare că au avut și ele parte de îmbunătățiri considerabile, oficialii Nissan promit acum o senzație premium la bordul lui GT-R MY17.
Trecem la partea tehnică. Motorul V6 twin-turbo de 3.8 litri generează acum 570 CP la 6800 rpm și un cuplu de 630 Nm. Prin anumite ajustări la aprindere a fost optimizat răspunsul motorului în zona medie și superioară de turație, peste 3200 rpm.
Cutia automată cu 6 viteze și dublu ambreiaj a fost modificată pentru schimbări mai line de treaptă, cu mai puțin zgomot. Noul sistem de evacuare din titaniu cu Active Sound Enhancement (ASE) se pare că va face deliciul pasionaților auto prin sunetul generat.
Ținuta de drum a fost și ea revizuită, un șasiu mai rigid și noi setări ale suspensiei promit acum o stabilitate și mai mare în viraje precum și un confort general mai bun.
Deocamdată toate informațiile de mai sus sunt doar niște date pe hârtie așa că îl așteptăm la test pe Nissan GT-R MY17. Sau generația actuală, sau cea veche… Nu prea contează, doar să am șansa de a conduce mașina visurilor mele.