Nissan este la doar un pas de faliment, iar mai marii săi caută soluţii urgente cu ajutorul cărora să salveze ce mai poate fi salvat.
Într-un articol anterior vă spuneam că după pierderi de 4.5 miliarde de dolari în 2024, Nissan se chinuie să reziste şi vine cu un plan dur de reducere a costurilor:
- închide 7 din cele 17 fabrici pe care le are în toată lumea (nu au fost menţionate care vor fi acestea);
- concediază 11.000 de angajaţi (asta după ce anul trecut a mai concediat alţi 9.000);
- opreşte dezvoltarea unor modele noi şi mută aproximativ 3.000 de angajaţi din echipa de cercetare-dezvoltare într-un alt departament creat special pentru a găsi noi soluţii de reducere a costurilor;
- intenţionează să reducă complexitatea pieselor utilizate în procesul de producţie cu pană la 70% (se doreşte astfel o mai bună standardizare).
Presa japoneză a confirmat recent că Nissan se gândeşte chiar să îşi vandă sediul central şi totul doar pentru supravieţuire. Sediul este situat în oraşul Yokohama din Japonia, iar valoarea sa este estimată în prezent la aproximativ 700 de milioane de dolari.
Strategia producătorului auto este aceea de a vinde cuiva sediul, iar ulterior să îşi continue activitatea în acelaşi loc, plătind chirie către noul proprietar.
Rămâne de văzut dacă şi cât de repede se va materializa acest plan, surse neoficial susţinând că Nissan ar dori să finalizeze tranzacţia până la finalul lunii martie 2026.
Sursa: motor1.com