Noua Mazda 3 gAuto

Mazda 3 a văzut lumina zilei în anul 2003, când înlocuia seria 323. Azi a fost prezentată la Salonul Auto de la Los Angeles cea de-a patra generație a modelului compact cu ambiții globale, care vrea să continue succesul precedentelor serii, ce s-au vândut în total în mai bine de 6 milioane de unități.

Noua Mazda 3 2019 adoptă un design și implementează o serie de tehnologii care vor permite constructorului nipon atingerera țelului de a se transforma pe viitor în Mazda Premium. Asta înseamnă satisfacerea cerințelor unor clienți mai exigenți, cărora le este promisă o și mai mare plăcere de a conduce o Mazda.

Pe partea de design, noua Mazda 3 2019 continuă linia trasată de limbajul Kodo – Soul of Motion, inaugurat în 2010 odată cu prima generație CX-5. Acum avem forme cel puțin la fel de fluide, cu o parte frontală destul de agresivă. Hatchback-ul propune geamuri laterale spate mici, ce se îngustează către plafon, în timp ce versiunea sedan aduce o notă de eleganță evidentă, cu portbagajul ce continuă natural liniile caroseriei.

În interior pot fi observate îmbunătățiri de nivel estetic, care, cel mai probabil, vin la pachet cu materiale și finisări de cea mai bună calitate. Instrumentarul de bord este complet nou, la fel și poziționarea gurilor de ventilație și a comenzilor climatizării. Ecranul de 8.8 inch al sistemului de infotainment este integrat mult mai plăcut în partea superioară a bordului, în timp ce consola centrală înălțată aduce schimbătorul de viteze și comenzile HMI mai aproape de șofer.

Din punct de vedere al motorizărilor, vor fi disponibile două unități pe benzină, una de 1.5 litri, cealaltă de 2 litri, cel mai probabil cea din urmă va veni în două variante de putere. Ambele versiuni includ cele mai noi tehnologii Skyactiv-G, printre care admisie, sistem de injecție și formă a pistoanelor optimizate.

Noua Mazda 3 este primul model ce va fi echipat cu noul motor pe benzină Skyactiv-X, ce folosește inovatorul sistem SPCCI – Spark Plug Controlled Compression Ignition. Grație acestuia se pare că vor fi obținute atât plaja de turație a unui motor pe benzină cât și cu cuplul, răspunsul inițial și consumul unui diesel. Mai mult, acest tip de motor este asistat de sistemul inteligent Mazda M Hybrid, care va reduce și mai mult consumul de carburant și emisiile.

Pe lângă motoarele pe benzină va putea fi ales și un diesel Skyactiv-D de 1.8 litri, cu optimizări pentru consum redus și rafinament superior în funcționare.

Pe partea de tehnologie, noua Mazda 3 include în pachetul i-Activesense noul sistem de monitorizare a șoferului – Driver Monitoring. Prin intermediul unei camere cu infraroșu și a unui LED IR, sistemul observă cât de deschiși sunt ochii șoferului și unde privește, cât de des clipește, precum și unghiul feței, pentru a înțelege nivelul de oboseală.

Front Cross Traffic Alert (FCTA) folosește senzori radar amplasați în partea din fața a mașinii pentru a detecta vehiculele ce se apropie din lateral într-o intersecție cu vizibilitate redusă sau la ieșirea dintr-un garaj, o parcare etc.

Noul pilot automat Cruising & Traffic Support (CTS) asistă șoferul pe partea de accelerație, frânare și direcție în ambuteiajele de pe autostradă.

O premieră pentru o mașină Mazda este și airbagul pentru genunchii șoferului, ce va veni standard. Totodată, airbagurile laterale sunt formate din două camere separate, una în fața celeilalte. Prima va avea o presiune mai scăzută de aer, în timp ce a doua va folosi o presiune mai mare de aer, pentru a reduce sarcina ce trebuie preluată de toracele pasgerilor în cazul unui impact lateral.

Deocamdată informațiile sunt limitate, dar voi reveni la mijloc de decembrie cu detalii complete despre toate tehnologiile pe care noua Mazda 3 le integrează, după ce voi vedea mașina în cadrul unui eveniment dedicat.

Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.