Noua Mazda 3 a fost prezentată oficial – galerie foto și câteva detalii

/
/
28 nov. 18
/

Mazda 3 a văzut lumina zilei în anul 2003, când înlocuia seria 323. Azi a fost prezentată la Salonul Auto de la Los Angeles cea de-a patra generație a modelului compact cu ambiții globale, care vrea să continue succesul precedentelor serii, ce s-au vândut în total în mai bine de 6 milioane de unități.

Noua Mazda 3 2019 adoptă un design și implementează o serie de tehnologii care vor permite constructorului nipon atingerera țelului de a se transforma pe viitor în Mazda Premium. Asta înseamnă satisfacerea cerințelor unor clienți mai exigenți, cărora le este promisă o și mai mare plăcere de a conduce o Mazda.

Pe partea de design, noua Mazda 3 2019 continuă linia trasată de limbajul Kodo – Soul of Motion, inaugurat în 2010 odată cu prima generație CX-5. Acum avem forme cel puțin la fel de fluide, cu o parte frontală destul de agresivă. Hatchback-ul propune geamuri laterale spate mici, ce se îngustează către plafon, în timp ce versiunea sedan aduce o notă de eleganță evidentă, cu portbagajul ce continuă natural liniile caroseriei.

În interior pot fi observate îmbunătățiri de nivel estetic, care, cel mai probabil, vin la pachet cu materiale și finisări de cea mai bună calitate. Instrumentarul de bord este complet nou, la fel și poziționarea gurilor de ventilație și a comenzilor climatizării. Ecranul de 8.8 inch al sistemului de infotainment este integrat mult mai plăcut în partea superioară a bordului, în timp ce consola centrală înălțată aduce schimbătorul de viteze și comenzile HMI mai aproape de șofer.

Din punct de vedere al motorizărilor, vor fi disponibile două unități pe benzină, una de 1.5 litri, cealaltă de 2 litri, cel mai probabil cea din urmă va veni în două variante de putere. Ambele versiuni includ cele mai noi tehnologii Skyactiv-G, printre care admisie, sistem de injecție și formă a pistoanelor optimizate.

Noua Mazda 3 este primul model ce va fi echipat cu noul motor pe benzină Skyactiv-X, ce folosește inovatorul sistem SPCCI – Spark Plug Controlled Compression Ignition. Grație acestuia se pare că vor fi obținute atât plaja de turație a unui motor pe benzină cât și cu cuplul, răspunsul inițial și consumul unui diesel. Mai mult, acest tip de motor este asistat de sistemul inteligent Mazda M Hybrid, care va reduce și mai mult consumul de carburant și emisiile.

Pe lângă motoarele pe benzină va putea fi ales și un diesel Skyactiv-D de 1.8 litri, cu optimizări pentru consum redus și rafinament superior în funcționare.

Pe partea de tehnologie, noua Mazda 3 include în pachetul i-Activesense noul sistem de monitorizare a șoferului – Driver Monitoring. Prin intermediul unei camere cu infraroșu și a unui LED IR, sistemul observă cât de deschiși sunt ochii șoferului și unde privește, cât de des clipește, precum și unghiul feței, pentru a înțelege nivelul de oboseală.

Front Cross Traffic Alert (FCTA) folosește senzori radar amplasați în partea din fața a mașinii pentru a detecta vehiculele ce se apropie din lateral într-o intersecție cu vizibilitate redusă sau la ieșirea dintr-un garaj, o parcare etc.

Noul pilot automat Cruising & Traffic Support (CTS) asistă șoferul pe partea de accelerație, frânare și direcție în ambuteiajele de pe autostradă.

O premieră pentru o mașină Mazda este și airbagul pentru genunchii șoferului, ce va veni standard. Totodată, airbagurile laterale sunt formate din două camere separate, una în fața celeilalte. Prima va avea o presiune mai scăzută de aer, în timp ce a doua va folosi o presiune mai mare de aer, pentru a reduce sarcina ce trebuie preluată de toracele pasgerilor în cazul unui impact lateral.

Deocamdată informațiile sunt limitate, dar voi reveni la mijloc de decembrie cu detalii complete despre toate tehnologiile pe care noua Mazda 3 le integrează, după ce voi vedea mașina în cadrul unui eveniment dedicat.

Categorii: Evenimente, gAuto
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.