Încep prin a face o mică clarificare în ceea ce privește titlul. În fapt vom vorbi despre sesiunea națională de Test Drive, căci prezentarea oficială a noului Ford Fiesta în țara noastră a avut loc în data de 13 iulie 2017.

La sfârșit de august, mai exact în zilele de 28 și 29, am avut ocazia să conduc noul Fiesta pe un traseu ce a început și s-a încheiat la Cluj Napoca. Am parcurs câteva sute de km, pe drumuri naționale, prin localități, pe autostradă și chiar pe macadam. Unele porțiuni au făcut sau încă mai fac parte din probele speciale ale Campionatului Național de Raliuri.

Acolo am simțit cu adevărat spiritul sportiv pe care noul Ford Fiesta nu l-a abandonat, unul ce se regăsea din plin și la vechile gerenații. Noul model nu avea cum să renunțe la caracterul dinamic ce l-a propulsat în topul vânzărilor din Europa, Fiesta fiind cea mai vândută mașină din segmentul B, adică din clasa mică.

Față de generația trecută, noul Ford Fiesta păstrează dimensiunile exterioare aproape neschimbate, cu doar câțiva milimetri în plus pe fiecare direcție. Ampatamentul a ajuns acum la 2493 mm, cu 4 mai mult decât la vechiul Fiesta. Asta se traduce în mai mult spațiu la picioare atât pentru pasagerii din față, cât și pentru cei de pe bancheta spate (14 mm în plus în față, respectiv 12 mm în spate).

Despre design nu o să vorbesc prea mult, las fotografiile să dezvăluie tot. Spun doar că noul Ford Fiesta arată extrem de bine în realitate, atât exteriorul, cât mai ales interiorul primind un bine meritat upgrade stilistic.

Spuneam că noua generație păstrează caracterul dinamic ce a convins până acum milioane de cumpărători, încă din 1976 când era introdus pe piață Ford Fiesta. Modelul 2017 reușește să convingă pe deplin în ceea ce privește trenul de rulare, unul deosebit de echilibrat, ce va face deliciul amatorilor de condus sportiv, dar care reușește să rămână suficient de confortabil. Nici după multe ore de condus, după porțiuni lungi cu asfalt de proastă calitate, nu am simțit că mașina devine obositoare, suspensia reușind să ofere un mix perfect între dinamică și confort.

Motorizările disponibile încă de la startul vânzărilor în țara noastră sunt în număr de 7, două diesel și cinci pe benzină. Vorbim mai exact despre agregatul 1.5 TDCi în două trepte de putere, de 85 și 120 CP, de motorul aspirat de 1.1 litri cu 70 și 85 de CP, și celebrul EcoBoost de 1 litru cu 100, 125 sau 140 de CP. Versiunea EcoBoost de 100 de CP este deocamdată singura ce poate fi aleasă în combinație cu o cutie automată de viteze, una cu 6 trepte.

Motorizari noul Ford Fiesta

Click pe tabel pentru mărire.

În cele două zile de test am condus varianta EcoBoost de 1 litru cu 100 CP și cutie automată, precum și dieselul de 85 CP cu cutie manuală în 6 trepte. Ambele motorizări imprimă suficientă dinamică mașinii, iar consumul de combustibil rămâne la cote decente. În cazul versiunii diesel am obținut un consum mediu de doar 5 l/100 km, în condițiile în care stilul de condus nu a fost nici pe departe unul economic, ba chiar au fost multe momente în care accelerația era la podea, mai ales atunci când rulam pe porțiunile de probe speciale ale CNR.

Un capitol la care noul Ford Fiesta a evoluat cu adevărat semnificativ față de generația pe care o înlocuiește este cel al tehonologiilor de la bord. Fie că vorbim despre sistemele de asistență și siguranță (pentru care noul Ford Fiesta a primit 5 stele Euro NCAP), sau de in-car enterteinment, avem de toate.

Diferente tehnologii Ford Fiesta

Sistemul de infotainment SYNC III este acum disponibil și pe Ford Fiesta, rămânând la fel de ușor de folosit și cu suficiente funcții înglobate cum l-am regăsit și pe celelalte modele din gama Ford. Pe noul Fiesta putem alege, printre altele, ca echipamente opționale, plafon panoramic cu trapă sau sistem de sunet B&O Play cu 10 difuzoare și o putere totală de 675 W.

Tehnologii noi Ford FiestaCa și o concluzie după cele 2 zile în care am interacționat cu noul Ford Fiesta pot spune cu certitudine că mașina nu prea are cum să nu rămână lider al clasei mici. Pasul în față făcut de noua generație este unul semnificativ, fiind aduse îmbunătățiri majore exact acolo unde era nevoie de așa ceva: tehnologia de la bord și sistemele de siguranță. S-a păstrat și chiar a fost cizelat caracterul dinamic al trenului de rulare, iar noile motorizări și transmisii sunt acum în pas cu vremurile, fiind economice și plăcute în exploatare. Prevăd noului Ford Fiesta un viitor cel puțin la fel de măreț precum al generațiilor trecute.

Galerie foto cu noul Ford Fiesta:

Categorii: gauto

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.