Toyota GR Supra Racing gAuto

Salonul Auto de la Geneva este în plină desfășurare așa că voi încerca să acopăr cele mai importante lansări și noutăți prezentate aici. În materialul de față ne vom concentra atenția către Toyota și ne oprim asupra două modele concept și a unei informații ce dezvăluie linia trasată de compania niponă pentru gama destinată Bătrânului Continent.

Începem cu Toyota Concept-i, prototip dotat cu inteligență artificială ce-și dorește să analizeze, să interpreteze și, în final, să înțeleagă preferințele și gradul de stres sau oboseală al șoferului. Mașina poate astfel să interacționeze cu ocupanții, fiind capabilă să poarte conversații cu aceștia și chiar să inițieze discuții. Tehnologiile de la bord permit stimularea pasagerilor prin lumini, mirosuri sau chiar tactil.

Nu au fost oferite prea multe detalii legate de acest concept, deși Toyota a anunțat că-și dorește să testeze multe dintre tehnologiile și funcțiile disponibile pe Concept-i din 2020, în condiții reale pe drumurile publice.

Trecem la Toyota GR Supra Racing, prototip ce prefigurează modelul intens așteptat de fanii mărcii. Mulți dintre aceștia doresc renașterea legendei Supra, iar de data asta se pare că momentul este cu atât mai aproape. Conceptul a fost dezvoltat de către divizia de motorsport Toyota Gazoo Racing și propune un motor amplasat frontal cu propulsie pe puntea spate.

Fiindcă vorbim despre o mașină sport destinată rulării pe circuit, Toyota GR Supra Racing folosește multe elemente realizate din materiale compozite extrem de ușoare.

Pentru cei ce vor să conducă virtual acest concept există șansa de a face asta în jocul Gran Turismo Sport, după ce un update va începe a fi livrat de către dezvoltatorii jocului.

Nu în ultimul rând, aflăm că noul Auris, ce va fi construit la uzina Toyota din Burnaston, Anglia, va renunța la a mai oferi motoare diesel. În schimb se va pune accentul pe propulsiile hibride, Auris urmând să aducă două versiuni HEV (Hybrid Electric Vehicle):

  • 1.8L HEV Powertrain cu o putere totală de 122 CP, soluție adoptată deja de Prius și C-HR;
  • TNGA 2.0L HEV Powertrain având o putere combinată de 180 CP, adresată amatorilor de senzații sportive la volanul unui hibrid.

Toyota Auris teaser

Alături de cele două variante hibride, noul Auris va propune, ca versiune de bază, agregatul de 1.2 litri turbo, cu 4 cilindri în linie, supra alimentare și injecție directă de carburant. Puterea acestuia va fi de 116 CP.

Nu doar noul Auris va renunța în a mai oferi agregate alimentate cu motorină, ci toate modelele Toyota destinate pasagerilor vor face asta în decursul anului 2018. Singurele care se vor mai baza pe motoare cu aprindere prin compresie vor fi Hilux, Proace și Landcruiser, autovehicule de la care clientul se așteaptă să poată alege dieselul.

Sursa: Automarket.ro

Categorii: gauto
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.