O nouă propunere pentru a-i opri pe vitezomani vizează montarea de dispozitive care să limiteze viteza maşinilor (acestea vor circula forţat în limite legale)

gAuto
/
/
26 apr. 25
/

Din păcate viteza este foarte periculoasă, în foarte multe cazuri aceasta fiind sinonimă cu accidente grave şi foarte grave.

Cei care iubesc viteza nu ţin cont de contravenţii, nu ţin cont de cât de mult sau cât de des au avut permisul suspendat, nu ţin cont de nimic. Sunt pur şi simplu teribilişti pe şosea şi atât.

Ei bine, pentru aceştia şi nu numai, a apărut recent o propunere intersantă peste ocean. Mai multe state americane au votat (New York, Washington, Virginia și Georgia), iar altele au în curs de aprobare, posibilitatea ca acei şoferi problematici, cu istoric, să primească în dar un dispozitiv care să le limiteze viteza maşinii.

Așa cum persoanele eliberate condiționat primesc în multe cazuri o brățară de control, aşa şi șoferii cu încălcări grave ale legislației rutiere prin depășirea vitezei, vor putea fi condamnați să-și instaleze pe autovehiculele proprii dispozitive de limitare a vitezei controlate de poliție.

Vorbim despre dispozitive inteligente cu camere video, senzori, GPS, unele care nu vor putea fi păcălite şi care vor avea un singur scop: să nu permită depăşirea vitezei legale.

Dacă această propunere se va dovedi un succes, sunt şanse mari să fie preluată şi de alte ţări, chiar şi pe bătrânul continent. Foarte important de menţionat că în Uniunea Europeană toate maşinile noi vândute trebuie să aibă sisteme capabile să citească indicatoarele de viteză. Dacă oficialii europeni vor decide cândva o măsură similară, montarea de dispozitive precum cele de mai sus vor fi necesare doar pe maşinile vechi, cele noi putând fi limitate să meargă legal printr-un simplu update software.

Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).