O Tesla Model 3 Performance participă anul acesta în Campionatul Național de Viteză în Coastă

/
/
29 mart. 22
/

Cei ce nu sunt la curent cu competițiile interne automobilistice probabil că nu au auzit până acum de pilotul Dominic Marcu. Acesta are încredere în viitorul electric al mobilității și își pune mari speranțe în mașinile de acest fel, care crede el că pot face față și chiar învinge în lupta cu cele convenționale.

Anul trecut, Dominic Marcu a fost implicat în proiectul MINI Electric Racing, mașină ce a alergat în Campionatul Național de Viteză în Coastă. Cu același exemplar am dat și eu o tură pe circuitul de karting AMCKart. Despre MIMI, așa cum este alintat MINI-ul electric de curse, am aflat că anul acesta va concura într-o versiune Evo, ce a fost îmbunătățită considerabil față de mașina aproape de serie, ce a concurat în 2021 în CNVC și în câteva etape ale altor competiții auto.

Pentru sezonul 2022, Dominic Marcu are pregătită o nouă mașină electrică, de data aceasta a mers ceva mai departe. Pilotul se va baza pe o Tesla Model 3 Performance modificată serios pentru a putea pune probleme celorlalți concurenți din CNVC.

Tesla Model 3 Performance Dominic Marcu

Cifrele mașinii de serie nu sunt deloc de neglijat, cu 500 CP și 660 Nm Tesla Model 3 Performance pare că este deja pregătită pentru bătaie la nivel înalt. Totuși, Dominic Marcu a apelat la partneri entuziaști, precum Cyclon Motorsport, pentru a transforma mașina de serie într-una de competiție.

Roll bar-ul și eleronul montate au fost proiectate special pentru această mașină, în timp ce plafonul și alte elemente ale caroseriei au fost înlocuite cu unele din fibră de sticlă, pentru a reduce pe cât de mult masa totală. Prin renunțarea la multe dintre accesoriile neesențiale unei mașini de curse, greutatea a scăzut cu circa 200 de kilograme.

Pentru a putea concura în CNVC, exemplarul Tesla Model 3 Performance a fost echipat cu scaun, sistem de prindere a centurilor, sistem automat de stingere a incendiilor și volan de curse de la celebrul producător Sparco.

Sistemul de direcție și cel de frânare a fost updatate cu componente furnizate de americanii de la Unplugged Performance, în timp ce pentru kit-ul de suspensie Dominic Marcu a ales un coilover KW-V4 cu patru compensatoare, cel mai performant pe care îl poți instala pe un asemenea model, după spusele pilotului.

Tesla Model 3 Performance Dominic Marcu

Debutul în CNVC pentru Tesla Model 3 Performance condusă de Dominic Marcu se va produce chiar din prima etapă a calendarului 2022. În weekend-ul 2-3 aprilie, la Râșnov, pilotul își propune să se acomodeze cu mașina și să ajungă alături de echipă la un set-up ideal pentru următoarele etape.

Materializarea proiectului ce presupune prima Tesla Model 3 Performance din Europa destinată exclusiv competițiilor de hillclimb a fost posibilă prin implicarea unor parteneri precum E.ON, George by BCR, NetBet, Klintensiv, Hama, Tecnet și Plus Autotrade.

Categorii: gAuto
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.