Opel Experimental sau cum arată viitorul mărcii germane

/
/
9 aug. 23
/

Ca orice brand auto care se respectă, Opel, un constructor ce a început să fabrice automobile încă din 1899, nu are cum să nu aducă din timp în timp în fața publicului câte un concept car prin care să introducă unele idei despre cum vor arăta viitoarele mașini de serie.

Sigur că un prototip precum Opel Experimental nu are cum să se transforme într-un vehicul de serie, fie el și îndepărtat ca aspect de acest exercițiu de design. Avem în față însă un concept care se pare că integrează câteva elemente ce oferă o viziune clară asupra direcției spre care se va îndrepta marca Opel în următorii ani.

Punctele de interes pentru Opel Experimental se referă la:

  • absența cromului;
  • lumini exterioare multiple, cu logo-ul Opel Blitz și el iluminat, grafică contrstantă;
  • profil ascuțit, suprafețe clare;
  • oglinzile laterale tradiționale au fost înlocuite de camere video complet integrate pe montanții C, ce generează imagini la 180 de grade;
  • în partea frontală logo-ul Opel Blitz este așezat în centrul noii generații a grilei Opel Vizor 4D;
  • în spate, dispare logo-ul, fiind înlocuit de denumirea constructorului din Rüsselsheim;
  • aerodinamică eficientă, cu flapsuri în față și spate, unde apare și un difuzor activ, ce se extinde sau se retrage în funcție de scenariul de condus. Mai mult, anvelopele dezvoltate în colaborare cu Goodyear sunt fabricate din cauciuc reciclat și montate pe jante Ronal cu 3 zone, dotate cu funcție activă pentru eficiență aerodinamică sporită;
  • dimensiunile exterioare sunt de segment C, dar spațiul interior este de clasă superioară;
  • volanul se pliază când nu este folosit, adică atunci când mașina este pe loc, grație sistemului de direcție de tip „steer-by-wire”;

Opel Experimental

  • Pure Panel, panoul întâlnit la modelel Opel actuale, este înlocuit de o versiune mai suplă, denumită Tech Bridge;
  • în locul ecranelor convenționale, informațiile sau divertismentul sunt prezentate cu ajutorul tehnologiei de proiecție augmentată, susținută de inteligența artificială și de comenzi vocale.

Opel Experimental întruchipează cei trei piloni ai mărcii – Detox, Modern German și Greenovation. Crossover-ul este un EV ce se bazează pe o nouă platformă Stellantis de ultimă generație, ce vine inclusiv cu tracțiune integrală.

Categorii: gAuto, gEV
Cuvinte cheie: concept, concept car, EV, Opel, prototip
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.