Ca orice brand auto care se respectă, Opel, un constructor ce a început să fabrice automobile încă din 1899, nu are cum să nu aducă din timp în timp în fața publicului câte un concept car prin care să introducă unele idei despre cum vor arăta viitoarele mașini de serie.
Sigur că un prototip precum Opel Experimental nu are cum să se transforme într-un vehicul de serie, fie el și îndepărtat ca aspect de acest exercițiu de design. Avem în față însă un concept care se pare că integrează câteva elemente ce oferă o viziune clară asupra direcției spre care se va îndrepta marca Opel în următorii ani.
Punctele de interes pentru Opel Experimental se referă la:
- absența cromului;
- lumini exterioare multiple, cu logo-ul Opel Blitz și el iluminat, grafică contrstantă;
- profil ascuțit, suprafețe clare;
- oglinzile laterale tradiționale au fost înlocuite de camere video complet integrate pe montanții C, ce generează imagini la 180 de grade;
- în partea frontală logo-ul Opel Blitz este așezat în centrul noii generații a grilei Opel Vizor 4D;
- în spate, dispare logo-ul, fiind înlocuit de denumirea constructorului din Rüsselsheim;
- aerodinamică eficientă, cu flapsuri în față și spate, unde apare și un difuzor activ, ce se extinde sau se retrage în funcție de scenariul de condus. Mai mult, anvelopele dezvoltate în colaborare cu Goodyear sunt fabricate din cauciuc reciclat și montate pe jante Ronal cu 3 zone, dotate cu funcție activă pentru eficiență aerodinamică sporită;
- dimensiunile exterioare sunt de segment C, dar spațiul interior este de clasă superioară;
- volanul se pliază când nu este folosit, adică atunci când mașina este pe loc, grație sistemului de direcție de tip „steer-by-wire”;
- Pure Panel, panoul întâlnit la modelel Opel actuale, este înlocuit de o versiune mai suplă, denumită Tech Bridge;
- în locul ecranelor convenționale, informațiile sau divertismentul sunt prezentate cu ajutorul tehnologiei de proiecție augmentată, susținută de inteligența artificială și de comenzi vocale.
Opel Experimental întruchipează cei trei piloni ai mărcii – Detox, Modern German și Greenovation. Crossover-ul este un EV ce se bazează pe o nouă platformă Stellantis de ultimă generație, ce vine inclusiv cu tracțiune integrală.