Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

gAuto
/
/
22 dec. 25
/

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Problemele aproape existenţiale prin care trec producătorii auto europeni, în special cei germani, se resimt şi la nivelul zonelor urbane cu tradiţie în această industrie, iar Stuttgart este cel mai elocvent astfel de exemplu.

Oraşul trece printr-o perioadă foarte grea, încasările din taxele plătite de marile companii auto scăzând enorm. Dacă în 2024 Stuttgart a încasat 1,3 miliarde de euro din aceste taxe, în 2025 suma a scăzut la doar 750 milioane de euro, adică un minus uriaş de 42%. Conform legilor în vigoare, companiile plătesc impozite ca procent din profit, iar cum acesta a scăzut dramatic, la fel s-a întâmplat şi cu încasările de la buget generate de aceste taxe.

Pentru 2026 se preconizează o nouă scădere, astfel că oficialităţile au adoptat cel mai auster buget de la criza din 2008 – 2009 încoace. Marea problemă a acestui buget este că şi în aceste condiţii, oraşul tot are un deficit uriaş de aproape 785 milioane de euro. Rezervele financiare strânse în timp s-au epuizat, iar Stuttgart se pregăteşte să îşi îndatoreze cetăţenii prin credite deloc avantajoase.

Din păcate pentru cetăţenii oraşului urmează o perioadă dificilă, ba chiar există riscul ca Stuttgart să intre într-un soi de faliment dacă nu sunt luate şi alte măsuri urgente (în Germania un oraş nu poate intre în faliment de jure, ci într-un faliment funcţional atunci când nu mai are bani). Oficialităţile pregătesc deja măsuri de austeritate: reducerea beneficiilor sociale, eliminarea diverselor granturi sau fonduri de susţinere, suspendarea proiectelor majore de noi construcţii etc.

Industria auto germană nu trece deloc printr-o perioadă bună, iar exemple ca Stuttgart sunt multe.

Sursa: piataauto.md

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…