Piaţa auto de maşini noi din România pare că a depăşit şocul din iunie, lună în care statul a suspendat efectiv programul Rabla. Acesta a revenit între timp, însă cu un buget mult mai mic.
Vânzările şi-au revenit chiar din iulie, astfel că de atunci avem creşteri consistente lună de lună:
- Iulie a avut o creştere de 25.31% vs iulie 2024;
- August a avut o creştere de 51.67% vs august 2024;
- Septembrie a avut o creştere de 38.86% vs septembrie 2024;
- Octombrie a avut o creştere de 11.14% vs octombrie 2024.
Chiar dacă şi în octombrie am avut un plus serios, la nivel de an ca întreg (ianuarie – octombrie) piaţa rămâne încă pe un minus de 4.3% (121.609 unităţi înmatriculate în 2025 vs 127.061 unităţi înmatriculate în 2024).
Din fericire aşteptările rămân ridicate şi pentru noiembrie şi decembrie, astfel că finalul de an va fi strâns. Eu zic că sunt şanse să vedem chiar un foarte mic plus la nivel de 2025 vs 2024.
Iată cum se prezintă şi un top 10 al mărcilor pentru intervalul ianuarie – octombrie:
- Dacia – 34.439 unităţi;
- Toyota – 11.677 unităţi;
- Skoda – 9154 unităţi;
- Volkswagen – 7989 unităţi;
- Renault – 7823 unităţi;
- Hyundai – 7478 unităţi;
- Ford – 5848 unităţi;
- Mercedes – 4647 unităţi;
- BMW – 4347 unităţi;
- Suzuki – 3398 unităţi.
Sursa: acarom.ro