Piaţa auto din România a început anul în scădere cu 40% vs perioada similară din 2020. Ford Puma este performerul incontestabil

/
/
16 mart. 21
/

DRPCIV (Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor) a publicat situaţia vânzărilor auto din primele două luni ale anului.

Comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020 când pandemia COVID-19 nu îşi făcuse simţită încă prezenţa, vânzările sunt cu 39.6% mai mici, acestea ajungând la un total de 12.728 unităţi.

Deşi majoritatea modelelor se vând mult mai rău, există totuşi un performer incontestabil, iar acesta este Ford Puma. În aceste două luni complete scurse din acest an, Ford Puma s-a comercializat în 465 unităţi, adică un plus de 794.2% vs perioada similară din 2020. Principalul concurent, Dacia Duster, o duce destul de rău, acest model fiind vândut în doar 344 unităţi, adică un minus de 76.6% vs aceeaşi perioadă din 2020.

Iată TOP 10 al celor mai vândute maşini în 2021:

  • Dacia Logan – 776 unităţi, -68.1% vs 2020;
  • Dacia Sandero – 530 unităţi, -61.5% vs 2020;
  • Ford Puma – 465 unităţi, +794.2% vs 2020;
  • Skoda Octavia – 396 unităţi, -60.6% vs 2020;
  • Ford Focus – 361 unităţi, -10.9% vs 2020;
  • Hyundai Tucson – 356 unităţi, +0% vs 2020;
  • Toyota Corolla – 345 unităţi, +29.2% vs 2020;
  • Dacia Duster – 344 unităţi, -76.6% vs 2020;
  • Toyota C-HR – 339 unităţi, +19.8% vs 2020;
  • Hyundai I20 – 326 unităti, -22.2% vs 2020.

Dacă piaţa auto la general este pe minus, cea a electricelor şi a hibridelor este mult pe plus: 30.3% electrice, 83.6% plug-in hibrid şi 35.9% full hibrid.

Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.