Producătorii auto japonezi Honda şi Nissan se gândesc la o fuziune, una ce ar putea include şi Mitsubishi

gAuto
/
/
17 dec. 24
/

În urmă cu ceva zile vă scriam că Nissan are probleme, iar următoarele luni vor fi cruciale pentru producătorul auto japonez.

Încă din acel articol vă spuneam că se zvoneşte o posibilă vânzare de acţiuni către Honda, însă cele mai recente surse susţin chiar ceva şi mai aplicat. Se pare că mai marii Honda Motor şi Nissan Motor au demarat negocierile pentru o posibilă fuziune, una gândită pentru creşterea gradului de competitivitate a celor două companii.

S-ar părea că în această fuziune ar putea fi prinsă şi o a treia companie, Mitsubishi Motors (Nissan Motor este principal acţionar cu 24% din acţiuni).

Cele trei luate împreună ca şi grup ar echivala cu vânzări anuale de peste 8 milioane de autovehicule, aspect ce le-ar duce aproape de liderii Toyota (11.2 milioane de unităţi în 2023) şi Volkswagen (9.24 milioane de unităţi în 2023).

Presiunea generată de trecerea la maşinile electrice forţează noi alianţe, în special în rândul producătorilor auto clasici. Aceşti giganţi sunt rigizi când vine vorba de schimbare, aspect care avantajează enorm producătorii noi, tineri, unii dispuşi să rişte mai mult.

Sursa: cnbc.com
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).