În urmă cu ceva zile vă scriam că Nissan are probleme, iar următoarele luni vor fi cruciale pentru producătorul auto japonez.
Încă din acel articol vă spuneam că se zvoneşte o posibilă vânzare de acţiuni către Honda, însă cele mai recente surse susţin chiar ceva şi mai aplicat. Se pare că mai marii Honda Motor şi Nissan Motor au demarat negocierile pentru o posibilă fuziune, una gândită pentru creşterea gradului de competitivitate a celor două companii.
S-ar părea că în această fuziune ar putea fi prinsă şi o a treia companie, Mitsubishi Motors (Nissan Motor este principal acţionar cu 24% din acţiuni).
Cele trei luate împreună ca şi grup ar echivala cu vânzări anuale de peste 8 milioane de autovehicule, aspect ce le-ar duce aproape de liderii Toyota (11.2 milioane de unităţi în 2023) şi Volkswagen (9.24 milioane de unităţi în 2023).
Presiunea generată de trecerea la maşinile electrice forţează noi alianţe, în special în rândul producătorilor auto clasici. Aceşti giganţi sunt rigizi când vine vorba de schimbare, aspect care avantajează enorm producătorii noi, tineri, unii dispuşi să rişte mai mult.