Cert este că BYD vrea să îşi facă o intrare grandioasă în ţara noastră, iar multiplele articole din presa de specialitate din ultima perioadă nu fac decât să confirme acest lucru.
Se pare că producătorul chinez duce discuţii grele, surse din piaţă afirmând că în acest moment BYD negociază cu mai bine de 60 de dealeri la nivel naţional. Cel mai cunoscut dintre aceştia pare a fi Ţiriac Auto, producătorul chinez intenţionând să intre în portofoliul unuia dintre cei mai mari şi mai puternici dealeri din România.
Sigur că momentan vorbim doar de negocieri, nu există încă nimic concret, însă toate aceste discuţii arată seriozitatea şi intenţiile pe termen lung pe care le are BYD cu România.
Activitatea BYD România şi Bulgaria este coordonată de către Andrei Duică. Acesta a lucrat anterior în cadrul Trust Motors, importatorul Citröen, Peugeot şi Opel pe plan local.
Cât despre BYD, acesta este un jucător foarte important pe piaţa maşinilor NEV (New Energy Vehicles), adică modelele PHEV şi electrice. Compania chineză a vândut în 2024 aproape 4.3 milioane de maşini NEV, fiind concurentul numărul unu al producătorului american Tesla.
Sursa: zf.ro