Producătorul chinez BYD pregăteşte o intrare grandioasă în România şi negociază cu mai bine de 60 de dealeri la nivel naţional

gAuto
/
/
2 apr. 25
/

Cert este că BYD vrea să îşi facă o intrare grandioasă în ţara noastră, iar multiplele articole din presa de specialitate din ultima perioadă nu fac decât să confirme acest lucru.

Se pare că producătorul chinez duce discuţii grele, surse din piaţă afirmând că în acest moment BYD negociază cu mai bine de 60 de dealeri la nivel naţional. Cel mai cunoscut dintre aceştia pare a fi Ţiriac Auto, producătorul chinez intenţionând să intre în portofoliul unuia dintre cei mai mari şi mai puternici dealeri din România.

Sigur că momentan vorbim doar de negocieri, nu există încă nimic concret, însă toate aceste discuţii arată seriozitatea şi intenţiile pe termen lung pe care le are BYD cu România.

Activitatea BYD România şi Bulgaria este coordonată de către Andrei Duică. Acesta a lucrat anterior în cadrul Trust Motors, importatorul Citröen, Peugeot şi Opel pe plan local.

Cât despre BYD, acesta este un jucător foarte important pe piaţa maşinilor NEV (New Energy Vehicles), adică modelele PHEV şi electrice. Compania chineză a vândut în 2024 aproape 4.3 milioane de maşini NEV, fiind concurentul numărul unu al producătorului american Tesla.

Sursa: zf.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).