Producătorul de componente auto Yazaki are probleme, compania urmând a închide complet o fabrică din România

/
/
7 sept. 23
/

Yazaki este cel mai mare producător global de cablaje auto, cât şi un producător important de componente auto, compania având peste 235.000 de angajaţi în 45 de ţări şi venituri anuale de aproximativ 13 miliarde de dolari.

În ţara noastră Yazaki are 4 fabrici la Ploieşti, Brăila, Caracal şi Buzău. Din păcate contextul auto mondial nu este deloc prietenos cu gigantul japonez, acesta fiind puternic afectat de trecerea rapidă către maşini electrice. Numărul de comenzi pentru tot ce înseamnă componente auto pentru maşini cu motoare termice au scăzut puternic, iar compania încearcă transformarea fabricilor astfel încât să răspundă noilor nevoi.

În 2021 Yazaki România anunţa că deschide o nouă fabrică la Buzău, una care urma sa creeze 520 de noi locuri de muncă. Totul era pus pe seama unui proiect major desfăşurat cu unul dintre clienţii săi importanţi. Acelaşi proiect genera şi 80 de noi locuri de muncă la fabrica din Ploieşti.

Se pare totuşi că acest mare proiect a întâmpinat ceva probleme, compania anunţând azi că închide complet fabrica de la Buzău şi reduce numărul de locuri de muncă de la fabrica din Ploieşti. Observaţi că vorbim de acelaşi tipar precum cel de la anunţul din 2021, aspect confirmat oarecum şi de companie:

„Din cauza întreruperii premature a producţiei unui model de autoturism al unuia dintre principalii noştri clienţi – pentru o tranziţie cât mai rapidă spre modelele electrice, din cauza lipsei de forţă de muncă şi a situaţiei demografice, compania noastră a luat măsuri strategice care să-i permită să se adapteze la situaţie şi să se pregătească în mod adecvat pentru viitor”.

Vor rămâne în continuare fabricile de la Ploieşti, Brăila şi Caracal, însă şi acestea la rândul lor vor trece prin procese de modernizare, unele menite să răspundă actualelor şi viitoarelor nevoi ale pieţei auto aflată în plin proces de transformare.

În 2022 Yazaki România a avut o cifră de afaceri de 1.28 miliarde de lei, un profit de 20 milioane de lei şi 7250 de angajaţi.

Sursa: zf.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.