Gigantul francez Renault caută soluţii de redresare, compania intenţionând să îşi reducă costurile fixe cu peste 2 miliarde de euro în următorii 3 ani.
Producătorul auto a luat mai multe decizii pentru următoarea perioadă, cea mai sonoră dintre acestea fiind legată de concedierea angajaţilor. Renault vrea să pună pe liber 4600 de salariaţi în Franţa şi peste 10.000 în restul lumii. Vorbim de un total de peste 14.600 de oameni ce îşi vor pierde locul de muncă, asta în condiţiile în care soluţiile propuse de conducerea Renault vor da roade.
Iată ce şi-a propus Renault pentru următoarea perioadă:
– Îmbunătățirea eficienței și reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianței, aproximativ 800 de milioane EUR;
– Raționalizarea proiectării și dezvoltării vehiculelor: reducerea diversității componentelor, creșterea standardizării, programele Leader – Follower din cadrul Alianței;
– Optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare și dezvoltare din străinătate și subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporită a digitalului;
– Optimizarea producției, cu economii de aproximativ 650 de milioane EUR;
– Accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0; – Îmbunătățirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării și „design to process ” („de la concepție la proces”);
– Dimensionarea corectă a capacităților industriale;
– Capacitatea de producție globală revizuită de la 4 milioane de vehicule în 2019 la 3,3 milioane până în 2024 (referință Harbour);
– Ajustarea numărului de angajați din producție;
– Suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România, studiu pentru adaptarea capacităților de producție ale Grupului în Rusia, studiu pentru raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume;
– În Franța, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producției vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părțile interesate, în special cu partenerii sociali și cu autoritățile locale;
– Renault lansează un proces de consultare la uzinele din Douai și Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelență pentru vehicule electrice și vehicule comerciale ușoare în nordul Franței;
– Reflecție deschisă asupra reconversiei uzinei de la Dieppe la sfârșitul producției Alpine A110;
– În Flins, crearea unui ecosistem de economie circulară pe sit, inclusiv transferul activităților de la Choisy-le-Roi;
– La Fonderie de Bretagne, Renault lansează o revizuire strategică;
– Eficiența sporită a funcțiilor suport, aproximativ 700 milioane euro;
– Optimizarea costurilor generale și de marketing: digitalizarea pentru optimizarea costurilor de marketing, raționalizarea organizației și reducerea costurilor aferente funcțiilor suport etc.;
– Reorientarea activităților pentru o mai bună alocare a resurselor.
Cum este afectată uzina Dacia ?
Renault avea în plan extinderea capacităţii de producţie de la 350.000 de maşini / an la 400.000 de maşini / an, o investiţie totală de peste 100 de milioane de euro. Aceasta investiţie a fost suspendată, iar în funcţie de cum va evolua piaţa în următoarea perioadă, poate fi chiar anulată.
De asemenea, există riscul ca printre cei 10.000 de disponibilizaţi o parte dintre aceştia să fie din cadrul fabricii Dacia. Chiar dacă vânzările Dacia din 2019 au fost unele impresionante, 2020 se anunţă foarte, foarte rău, iar în contextul unei cereri scăzute, orice este posibil.