România are cele mai periculoase şosele din Uniunea Europeană

/
/
23 aug. 20
/

Bănuiesc că nu este o surpriză pentru nimeni să afle că România are cele mai periculoase şosele din Uniunea Europeană. Le vedem zi de zi, circulăm pe ele zi de zi şi parcă nu se schimbă nimic de la zi la zi.

Conform Asociaţiei Constructorilor de Automobile din Europa şi a statisticilor Uniunii Europene, în România mor anual pe şosele 95 de persoane la 1 milion de locuitori. Este cea mai mare rată a mortalităţii din Uniunea Europeană. Pe locul doi la mare distanţă se află Bulgaria cu 85 de decese la 1 milion de locuitori, iar locul trei este ocupat de Polonia cu 75 de decese la 1 milion de locuitori.

Media Uniunii Europene este de 48 de decese la 1 milion de locuitori, iar cele mai sigure ţări din acest punct de vedere sunt Suedia cu 22 de victime la 1 milion de locuitori şi Marea Britanie cu 28 de victime la 1 milion de locuitori.

De ce stăm atât de rău ?

  • lipsa autostrăzilor;
  • şosele aflate într-o stare sub limita decenţei;
  • nerespectarea regulilor de circulaţie de către şoferi (cele mai dese sunt cele legate de viteză şi prioritate).

Eu aş adăuga şi parcul auto vechi. Vezi pe stradă nişte “cazane” de te întrebi cum au luat acestea RAR-ul şi cum le lasă poliţia să circule în aşa hal.

Sursa: profit.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.