Şase importatori auto foarte mari din România sunt verificaţi de Consiliul Concurenţei pentru posibile înţelegeri pe piaţa serviciilor de întreţinere, reparaţii şi distribuţie piese de schimb

gAuto
/
/
20 mai 25
/

Conform informaţiilor din piaţă, în ultimele zile Consiliul Concurenţei a efectuat mai multe vizite neanunţate la o serie de şase mari importatori auto din România.

Conform celor de la profit.ro, autoritatea de concurență deține indicii cu privire la existența unor înțelegeri între cei șase importatori auto și membrii rețelelor lor autorizate de dealeri și reparatori auto, înțelegeri care au aptitudinea de a restricționa accesul concurenților (unități de reparații auto din afara rețelei autorizate și/sau distribuitori de piese de schimb de calitate echivalentă) la clienți, pe piețele pe care aceștia își desfășoară activitatea.

Consiliul Concurenței are suspiciuni că anumite prevederi contractuale ar putea determina proprietarii să realizeze operațiuni de întreținere a autovehiculelor și anumite lucrări de reparare a acestora, care nu sunt acoperite de garanție, doar în rețeaua autorizată a importatorilor și/sau folosind doar piese de schimb de origine, sub sancțiunea pierderii garanției autovehiculului.

Cei şase mari importatori vizaţi de această acţiune sunt:

  • BMW Romania SRL;
  • Porsche Romania SRL;
  • Mercedes-Benz România SRL;
  • Hyundai Auto România SRL;
  • Renault Commercial Roumanie SRL/Automobile-Dacia SA;
  • Euro Inter Trade Corporation SRL.

Aceşti importatori comercializează unele dintre cele mai cunoscute mărci auto din ţara noastră, acestea reprezentând undeva la 70% din totalul parcului auto.

La solicitarea profit.ro, cei de la BMW Romania SRL au confirmat inspecţia Consiliului Concurenţei: „BMW confirmă că oficiali reprezentanți ai Consiliului Concurenței au efectuat un control la sediul companiei, ca parte a unei analize mai ample a pieței de servicii post-vânzare a industriei auto din România. Compania cooperează în totalitate cu autoritatea. Deoarece investigația este în desfășurare, BMW România nu poate oferi detalii suplimentare în acest moment.”

Dacă suspiciunule vor fi confirmate, cei şase importatori implicaţi riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.