gAuto

Industria auto europeană se află într-o fază în care sunt căutate soluţii urgente de trecere către maşinile electrice, însă marea miză este aceea ca trecerea să se facă şi sustenabil economic.

Dacia este o marcă de buget, modelele brandului românesc fiind în general echilibrate când vorbim de calitate – preţ. Şeful Dacia, Denis Le Vot, a declarat de curând presei vestice că Dacia nu va participa la această competiţie între mărci şi că electrificarea va fi cât de mult posibil întârziată.

„Vrem să rămânem printre ultimii care oferă încă diesel şi benzină” a confirmat acesta, iar în completare a spus că „noi dorim să avem maşinile nu cele mai bune, ci cele mai ieftine”. Denis Le Vot a transmis că pe viitoarele maşini electrice Dacia nu vom găsi cele mai noi tehnologii, mai mult chiar, anumite aspecte vor fi sacrificate de dragul costului: „Este o alegere cu patru roți, iar dacă încărcarea peste noapte cu viteză mai mică de încărcare înseamnă că poți economisi 2.000 de euro, atunci clienții noștri, mulți oameni, vor dori să facă acest lucru.”

Primele maşini electrice Dacia produse în România vor apărea pe la sfârşitul acestui deceniu, posibil ca primul astfel de model să fie viitoarea generaţie Dacia Sandero, una care ar urma să fie lansată prin 2028.

Dacia Spring este un compromis necesar, unul care ajută la menţinerea în limite legale a mediei emisiilor de CO2 la nivel de gamă.

Sursa: economedia.ro