Şeful Dacia a declarat că „vrem să rămânem printre ultimii care oferă încă diesel şi benzină”

/
/
24 iun. 23
/

Industria auto europeană se află într-o fază în care sunt căutate soluţii urgente de trecere către maşinile electrice, însă marea miză este aceea ca trecerea să se facă şi sustenabil economic.

Dacia este o marcă de buget, modelele brandului românesc fiind în general echilibrate când vorbim de calitate – preţ. Şeful Dacia, Denis Le Vot, a declarat de curând presei vestice că Dacia nu va participa la această competiţie între mărci şi că electrificarea va fi cât de mult posibil întârziată.

„Vrem să rămânem printre ultimii care oferă încă diesel şi benzină” a confirmat acesta, iar în completare a spus că „noi dorim să avem maşinile nu cele mai bune, ci cele mai ieftine”. Denis Le Vot a transmis că pe viitoarele maşini electrice Dacia nu vom găsi cele mai noi tehnologii, mai mult chiar, anumite aspecte vor fi sacrificate de dragul costului: „Este o alegere cu patru roți, iar dacă încărcarea peste noapte cu viteză mai mică de încărcare înseamnă că poți economisi 2.000 de euro, atunci clienții noștri, mulți oameni, vor dori să facă acest lucru.”

Primele maşini electrice Dacia produse în România vor apărea pe la sfârşitul acestui deceniu, posibil ca primul astfel de model să fie viitoarea generaţie Dacia Sandero, una care ar urma să fie lansată prin 2028.

Dacia Spring este un compromis necesar, unul care ajută la menţinerea în limite legale a mediei emisiilor de CO2 la nivel de gamă.

Sursa: economedia.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.