Sistemul naţional e-SIGUR funcţionează la capacitate maximă, vorbim de sute de radare mobile ce vă pot amenda la orice abatare (iar înregistrările nu prea pot fi contestate în instanţă)

gAuto
/
/
13 mart. 25
/

Acest nou sistem este compus dintr-un trepied şi dintr-un pistol radar de înaltă precizie ce poate înregistra în timp real cele mai uzuale abateri ale participanţilor la trafic.

Se pare că e-SIGUR funcţionează din această săptămână la capacitate maximă, vorbim de sute de radare mobile în toată ţara (am înţeles că ar fi undeva la 700 de unităţi împrăştiate pe drumurile naţionale).

Datele înregistrate de aparate sunt transmise într-un sistem centralizat, acolo unde este identificat proprietarul maşinii. Acesta din urmă va fi notificat de abatarea săvărşită şi are la dispoziţie câteva zile să informeze Poliţia Română cine a condus maşina la momentul respectiv (dacă refuză, poate primi o amendă de până la 4000 lei şi poate rămâne fără permis).

După ce şoferul este confirmat, lucrurile intră pe un făgaş cunoscut şi în prezent. În termen de 6 luni, Poliţia Română are obligaţia de a transmite amenda prin poştă.

Două mari aspecte trebuie evidenţiate când vorbim de sistemul naţional e-SIGUR:

  • fiind vorba de radare mobile, acestea îşi vor schimba periodic poziţia;
  • dacă doriţi să contestaţi amenzile, şansele de izbândă în instanţă sunt aproape de zero (ele vor fi justificate cu înregistrări video realizate cu aparate omologate).

Prin e-SIGUR se doreşte creşterea siguranţei rutiere pe drumurile publice din România. Acest sistem permite un proces de sancţionare accelerat, elimină interacţiunea umană dintre şoferi şi poliţişti şi oferă o supraveghere mult mai eficientă.

Via: digi24.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.