Situația înmatriculărilor de mașini noi în 2022 – Dacia a vândut mai mult decât următoarele 4 locuri combinat

/
/
3 ian. 23
/

Anul 2022 nu a fost cel mai bun pentru piața auto mondială și nici pentru cea locală lucrurile nu au stat cel mai bine. Chiar și așa, în ciuda problemelor din industrie, cu întreruperi ale lanțurilor de aprovizionare, vânzările de autoturisme noi din țara noastră au cunoscut o creștere ușoară, comparativ cu cele din anul precedent.

Astfel, în 2022 vânzările de automobile noi au fost de 129.328 unități, cu 6.7% mai mult față de 2021, an în care totalul se oprea la 121.208 mașini.

În ceea ce privește distribuția pe mărci, Dacia a rămas și în 2022 lider absolut. Marca autohtonă a vândut de aproape 4 ori mai multe mașini noi decât ocupantul locului secund, Toyota. Podiumul a fost completat de către sud-coreenii de la Hyundai, cărora le-au lipsit mai puțin de 700 de unități pentru a-i depăși pe niponi.

Interesant este și că locurile 4, 5 și 6 sunt la foarte mică distanță unul de celălalt. Ford este în urma celor de la Skoda cu doar 24 unități, iar Renault mai avea nevoie de un pic mai bine de 200 de mașini ca să treacă pe locul 4.

Clasamentul pe mărci în funcție de numărul de autoturisme vândute în anul 2022:

  1. DACIA                      = 39.910 unități;
  2. TOYOTA                  = 10.200 unități;
  3. HYUNDAI               = 9.551 unități;
  4. SKODA                    = 8.669 unități;
  5. FORD                       = 8.645 unități;
  6. RENAULT               = 8.443 unități;
  7. VOLKSWAGEN     = 8.203 unități;
  8. MERCEDES           = 3.572 unități;
  9. PEUGEOT              = 3.532 unități.

Dacă vorbim despre vânzările de mașini second hand, pe tot anul 2022 au fost înmatriculate pentru prima dată în România 316.332 unități, cu 20% mai puțin decât în 2021, când în țara noastră ajungeau a fi importate 395.759 autoturisme SH.

Aștept cu interes date ceva mai complexe vis-a-vis de vânzările de mașini din țara noastră, mă refer la numărul de EV-uri, care, așa cum am văzut pe întreg anul trecut, a fost într-o continuă creștere.

Surse: ACAROM ; DRPCIV
Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: 2022, autoturisme, masini, vanzari
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.