Ştiaţi că în 2023 în toată lumea au fost vândute aproape 37 de milioane de maşini tip SUV?

/
/
14 iun. 24
/

Personal îmi plac maşinile mai înalte, mai voluminoase, aşa numitele SUV-uri compacte (atenţie a nu le confunda cu SUV-urile tip crossover subcompact în stilul Ford Puma). Eu am o Kia Sportage pe care o consider (aproape) maşina ideală pentru gustul meu, pentru nevoile mele şi pentru aşteptările mele.

Se pare că această categorie de maşini, cea a SUV-urilor (aici este o discuţie foarte lungă, mulţi spun că acest termen a fost dus prea mult în comercial şi că aproape orice maşină mai înaltă este numită SUV), este cea mai apreciată la nivel global, 47% din întreaga piaţă globală de maşini fiind încadrată în categoria SUV.

În cifre exacte, la nivelul anului 2023 în toată lumea au fost comercializate peste 78 de milioane de maşini, dintre care aproape 37 de milioane au fost SUV. Interesant este că în comparaţie cu 2022 vorbim de o creştere de 16% a acestei categorii.

Revenind puţin la piaţa globală, din cele peste 78 de milioane de maşini, la nivel de brand:

  • 29.1% au fost de origine japoneză;
  • 24.9% au fost de origine europeană;
  • 17.9% au fost de origine chineză;
  • 15.2% au fost de origine nord americană;
  • 8.5% au fost de origine sud-coreeană;
  • 1.8% au fost de origine indiană;
  • 2.6% restul.

La final vă las şi un top al celor mai vândute modele în 2023:

  • Tesla Model Y – 1,223 milioane unităţi;
  • Toyota RAV4 – 1,075 milioane unităţi;
  • Honda CR-V – 846.000 unităţi;
  • Toyota Corolla – 803.000 unităţi;
  • Toyota Corolla Cross – 715.000 unităţi;
  • Toyota Camry – 650.000 unităţi;
  • Ford F-150 – 623.000 unităţi;
  • Toyota Hilux – 605.000 unităţi;
  • Nissan Sentra – 534.000 unităţi;
  • Tesla Model 3 – 508.000 unităţi.

Sursa: jato.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).