TOP 10: Cele mai bine vândute mărci auto în Uniunea Europeană în luna iulie (Dacia este pe un loc surprinzător)

gAuto
/
/
28 aug. 25
/

ACEA (Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile) a publicat raportul vânzărilor de maşini noi în Uniunea Europeană pentru luna iulie, iar Dacia stă surprinzător de bine.

Conform datelor oficiale, marca românească a reuşit să înmatriculeze luna trecută 51.096 maşini, în creştere cu 14.1% an pe an, cifră care a poziţionat-o pe locul 5 în rândul mărcilor auto.

Iată cum se prezintă topul primelor 10 mărci după vânzările din iulie:

  • Volkswagen: 107.723 (+16.8%);
  • Toyota: 69.798 (-3.8%);
  • Skoda: 68.076 (+30.3%);
  • BMW: 57.498 (+11.1%);
  • Dacia: 51.096 (+14.1%);
  • Renault: 45.307 (+3.8%);
  • Audi: 42.617 (-10.9%);
  • Peugeot: 41.243 (-6.2%);
  • Hyundai: 40.672 (+5.6%);
  • Kia: 32.814 (-9.5%).

La nivelul întregului an (ianuarie – iulie), Dacia a reuşit să înmatriculeze 339.228 maşini, în creştere cu 2.9% an pe an, cifră care îi permite să fie pe locul 7 în rândul mărcilor auto.

Nişa maşinilor electrice a crescut şi ea în primele 7 luni ale anului cu 39.1%, ajungând la un total de 142.699 unităţi înmatriculate. Deşi nişa este puternic în revenire, europenii nu iartă şi nu uită, astfel că Tesla este pe un generos -43.5% an pe an.

Întreg raportul ACEA îl puteţi răsfoi aici.

Via: autocritica.ro

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.