Toyota continuă să nu aibă rival pe piaţa auto, gigantul japonez fiind şi în 2024 lider absolut cu peste 10.82 milioane de automobile vândute în toată lumea

gAuto
/
/
1 feb. 25
/

Gigantul japonez este de prin 2020 pe prima treaptă a podiumului, chiar dacă vânzările an pe an au scăzut puţin. În 2023 aflam că Toyota a comercializat la nivel global peste 11.23 milioane de automobile, iar acum descoperim că vânzările producătorului japonez s-au oprit în 2024 la puţin peste 10.82 milioane de automobile. Vorbim astfel de o scădere de aproximativ 3.7% YoY.

Pentru grupul Toyota vânzările s-au împărţit astfel:

  • Toyota şi Lexus – 10.159.336 maşini;
  • Daihatsu şi Hino – 662.144 maşini.

Ce este foarte interesant la Toyota este că acest producător nu mizează foarte mult pe electrice. Din cele peste 10.82 milioane de automobile, aproape 140.000 au fost electrice, adică undeva la puţin peste 1% din total. Producătorul japonez trage tare pe hibride, peste 4.2 milioane de maşini fiind comercializate sub această formă în 2024.

În titlu am menţionat expresia de “lider absolut” şi cred cu tărie în această formulare în contextul în care locul 2, grupul Volkswagen, a reuşit să ajungă la doar 9.03 milioane de automobile comercializate în toată lumea în 2024. Vorbim de o diferenţă de aproape 1.8 milioane de unităţi între primul şi al doilea loc.

Locul 3 a fost ocupat în 2024 de Hyundai Motor Group, gigant sud-coreean ce a vândut peste 7.23 milioane de automobile, în scădere cu mai puţin de 1% YoY.

Sursa: motor1.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.