Toyota, Mazda, Honda şi Suzuki au recunoscut că au falsificat ani la rând testele de siguranţă şi de emisii în ţara natală

Gadget
/
/
9 iun. 24
/

Piaţa auto din Japonia trece de câteva luni printr-un puternic scandal, unul legat de falsificarea testelor de siguranţă şi de emisii ale producătorilor locali.

Totul a început de la Daihatsu, companie auto japoneză din grupul Toyota, care la finalul anului trecut a fost prinsă de autorităţi că a minţit ani la rând că testele de siguranţă realizate maşinilor lor  sunt conforme. Daihatsu folosea maşini modificate în teste astfel încât să fie îndeplinite toate cerinţele legale, iar în realitate maşinile de serie erau mult mai expuse în cazul unor accidente (de exemplu lipseau anumite ranforsări din uşi).

Daihatsu a recunoscut această practică, însă autorităţile japoneze au mers mai departe şi au verificat şi alte companii. Pentru a înţelege de ce s-a întâmplat aşa ceva, aflaţi că în Japonia autorităţile au mers pe încredere, astfel că fiecare producător local îşi făcea intern testele de performanţă, de siguranţă şi de emisii. După ce finalizau testele, companiile depuneau datele pentru omologare şi gata procedura.

Aşa cum spuneam, autorităţile japoneze au mers mai departe cu investigaţia după cazul Daihatsu şi s-a descoperit că Toyota, Mazda, Honda şi Suzuki au falsificat la rândul lor aceste teste zeci de ani. Vorbim de o perioadă atât de lungă încât unele modele nu mai sunt în producţie sau nici măcar nu mai există.

Au fost descoperite rezultate falsificate la nivel de emisii CO2, de funcţionare a anumitor elemente de siguranţă, de putere a motoarelor, de greutate a maşinilor, de distanţă de frânare etc. Foarte multe nereguli au arătat că şi prea multă încredere strică câteodată.

Toyota, Mazda, Honda şi Suzuki şi-au cerut scuze public pentru aceste neplăceri, însă autorităţile japoneze vor să investigheze în profunzime întreaga piaţă auto, astfel că…, va urma.

Sursa: piataauto.md
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.