gAuto

Piaţa auto din Japonia trece de câteva luni printr-un puternic scandal, unul legat de falsificarea testelor de siguranţă şi de emisii ale producătorilor locali.

Totul a început de la Daihatsu, companie auto japoneză din grupul Toyota, care la finalul anului trecut a fost prinsă de autorităţi că a minţit ani la rând că testele de siguranţă realizate maşinilor lor  sunt conforme. Daihatsu folosea maşini modificate în teste astfel încât să fie îndeplinite toate cerinţele legale, iar în realitate maşinile de serie erau mult mai expuse în cazul unor accidente (de exemplu lipseau anumite ranforsări din uşi).

Daihatsu a recunoscut această practică, însă autorităţile japoneze au mers mai departe şi au verificat şi alte companii. Pentru a înţelege de ce s-a întâmplat aşa ceva, aflaţi că în Japonia autorităţile au mers pe încredere, astfel că fiecare producător local îşi făcea intern testele de performanţă, de siguranţă şi de emisii. După ce finalizau testele, companiile depuneau datele pentru omologare şi gata procedura.

Aşa cum spuneam, autorităţile japoneze au mers mai departe cu investigaţia după cazul Daihatsu şi s-a descoperit că Toyota, Mazda, Honda şi Suzuki au falsificat la rândul lor aceste teste zeci de ani. Vorbim de o perioadă atât de lungă încât unele modele nu mai sunt în producţie sau nici măcar nu mai există.

Au fost descoperite rezultate falsificate la nivel de emisii CO2, de funcţionare a anumitor elemente de siguranţă, de putere a motoarelor, de greutate a maşinilor, de distanţă de frânare etc. Foarte multe nereguli au arătat că şi prea multă încredere strică câteodată.

Toyota, Mazda, Honda şi Suzuki şi-au cerut scuze public pentru aceste neplăceri, însă autorităţile japoneze vor să investigheze în profunzime întreaga piaţă auto, astfel că…, va urma.

Sursa: piataauto.md