gAuto

Pentru mine Toyota este un producător auto atipic şi asta pentru că reuşeşte să rămână lider absolut când vine vorba de numărul de maşini vândute la nivel global, deşi pare că s-a urcat mai târziu în trenul viitorului, adică cel al maşinilor electrice.

În 2023 Toyota nu a avut adversar, diferenţa dintre ea şi locul 2, grupul Volkswagen fiind de aproape 2 milioane de maşini. Mai exact, Toyota a vândut 11.23 milioane de automobile, în timp ce Volkswagen s-a oprit la 9.24 milioane de unităţi.

Pentru grupul Toyota vânzările s-au împărţit astfel:

  • Toyota – 9.483.137 milioane maşini;
  • Lexus – 824.258 maşini;
  • Daihatsu + Hino – 925.644 maşini.

Important de remarcat este că Toyota este lider când vine vorba de maşini hibrid, compania comercializând 3.42 milioane de automobile hibrid şi 125.000 plug-in-hybrid.

Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre maşinile electrice, Toyota comercializând aproximativ 104.000 unităţi la nivel global, adică sub 1% din totalul de automobile vândute de grup.

Deşi ştie că industria auto investeşte miliarde de dolari în trecerea istorică de la maşini cu motoare termice la cele cu motoare electrice, Toyota rămâne în continuare neîncrezătoare în acest viitor, unele voci din cadrul companiei afirmând chiar că maşinile electrice nu vor depăşi 30% din total piaţă. În schimb, Toyota este unul dintre puţinii producători auto care încă crede în şansa maşinilor cu hidrogen, chiar dacă în 2023 a vândut doar 3.921 astfel de exemplare.

Toyota rămâne în continuare cel mai puternic brand auto şi cu ceva eforturi de adaptare va rămâne mulţi ani de acum înainte în topul producătorilor globali (de patru ani este pe primul loc).

Sursa: motor1.com